Kurczą się portfele PR-owców

Z badania przeprowadzonego przez Advisory Group TEST Human Resources wynika, że wynagrodzenia PR-owców lecą w dół. Okazuje się też, że znacznie bardziej opłaca się być PR-owcem w firmie z kapitałem zagranicznym.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Kurczą się portfele PR-owców

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

www.raportplacowy.pl

7 lis 2013 6:00


Specjalista ds. public relations zarabia średnio 5868 zł brutto miesięcznie. 25 proc. badanych przedstawicieli tej grupy nie dostaje więcej niż 4385 zł, ale już co czwarty może pochwalić się dochodem nie mniejszym niż 6085 zł.

Mniej od odpowiedzialnego za kształtowanie wizerunku firmy PR-owca zarabia specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i nie jest to tylko tegoroczna tendencja.

- We wszystkich badanych przez nas okresach (od 2011 r.) średnia wartość miesięcznej płacy całkowitej specjalisty ds. PR była wyższa niż specjalisty ds. komunikacji wewnętrznej. Różnica ta oscyluje w granicach tysiąca złotych z nieznaczną tendencją wzrostową w kolejnych okresach badania - mówi Maria Kaszyńska, młodszy konsultant w dziale Analiz i Raportów Płacowych TEST.

Najbardziej zbliżony poziom zarobków obu specjalistów obserwowaliśmy w I połowie 2012 roku - najlepszym okresie dla wysokości wynagrodzeń specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej.

Ile zarabiają dzisiaj? Średnio 4763 zł brutto miesięcznie. 25 proc. odpowiedzialnych za koordynowanie przepływu informacji w firmie specjalistów ds. komunikacji wewnętrznej nie zarabia więcej niż 4472 zł. Zarobki co czwartego z nich nie schodzą poniżej 5130 zł.

Okazuje się, że w wypadku obu stanowisk mamy do czynienia ze spadkiem wynagrodzeń.

Od końca II kwartału 2011 roku wartość miesięcznego wynagrodzenia całkowitego specjalisty ds. PR systematycznie malała, osiągając średni poziom 5868 zł w pierwszej połowie bieżącego roku.

- Jest to kwota o 350 zł niższa od średniej ogólnej dla ostatnich trzech lat (6218 zł) - tłumaczy Maria Kaszyńska.

W nieco krótszym okresie porównań dynamika wynagrodzeń specjalisty ds. komunikacji wewnętrznej również wykazywała tendencję malejącą. Średnie miesięczne wynagrodzenie całkowite od I kwartału 2012 do I kwartału 2013 wyniosło 4998 zł. Na płace wyższą od tej wartości specjaliści ds. komunikacji wewnętrznej mogli liczyć jedynie w I połowie 2012 roku.

- Spadek wartości płac może być spowodowany outsourcingiem usług związanych z kreowaniem wizerunku organizacji, bo firmy szukają oszczędności - wyjaśnia Maria Kaszyńska.

Ekspert AG Test HR zauważa również, że wraz z wynagrodzeniami malały wymagania pracodawców wobec osób ubiegających się o pracę w PR.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

BM 2013-11-07 11:14:26

Zasadniczo czysty PR to stanowczo za mało. Kto nie jest brand managerem ten zginie!