Jak zarabia się w marketingu?

Ponad 20 tys. zł dla dyrektorów, dla kierowników znacznie mniej. Co piąty pracownik działów marketingu firm zarabia średnio poniżej 4 tys. zł.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak zarabia się w marketingu?

PODZIEL SIĘ


Autor: Anna Goc

www.raportplacowy.pl

1 sie 2013 9:00


Z Raportu płacowego "Wiosna 2013", opracowywanego przez Advisory Group TEST Human Resources, wynika, że w działach marketingu firm zajmujących się badaniem rynku, marketingiem handlowym czy zarządzaniem marką lub produktem średnie zarobki pracowników nie schodzą poniżej 4 tys. zł.

Wynagrodzenia kierowników

Osoby zajmujące kierownicze stanowiska w działach marketingu firm mogą zarabiać średnio od blisko 7,5 tys. zł (kierownik ds. marketingu handlowego) do nieco ponad 11 tys. zł (kierownik ds. marki/produktu). Wysokość comiesięcznej pensji kierownika ds. marketingu waha się od 6408 zł do 9990 zł. Z kolei do portfela kierownika ds. analizy rynku trafia co miesiąc średnio 10673 zł.

Na niewiele mniej może liczyć lider zespołu ds. marketingu, którego wynagrodzenie wynosi od 5045 zł do 6293 zł.

Zdecydowanie lepiej zarabiają za to dyrektorzy działów. Dyrektor ds. marketingu, wchodzący w skład zarządu może liczyć na ponad 17,5 tys. zł. Najmniejsza proponowana im stawka wynosi 9994 zł, a najwięcej mogą zarabiać nawet 21250 zł.

Rozbieżności w pensji zależą od zakresu obowiązków, doświadczenia i kompetencji pracowników.

- Osoba zatrudniona np. na stanowisku key account managera (odpowiada za relacje z kluczowymi klientami) może w każdej firmie mieć inny zakres obowiązków. A co za tym idzie, różne są także wynagrodzenia. Dlatego nasi klienci oczekują, że przy opracowywaniu raportu nie zatrzymamy się na podaniu wynagrodzeń dla wybranych stanowisk, ale wnikniemy głębiej, czyli pokażemy wynagrodzenia w zależności od obowiązków i poziomu koniecznych kompetencji - wyjaśnia Krzysztof Bujak z Advisory Group TEST Human Resources.

Przy zbieraniu danych pytają klientów m.in. o to, jakie mają wymagania dotyczące znajomości języków obcych, jaki jest poziom samodzielności czy dyspozycyjności ich pracowników na konkretnych stanowiskach.

Specjaliści w cenie

Zarobki specjalistów wahają się od niecałych 3 tys. zł, do blisko 8 tys. zł. Najwyższą pensję otrzymuje specjalista ds. marki/produktu, który może zarobić nawet 7959 zł. Blisko trzy razy mniej, bo zaledwie 2963 zł otrzymuje specjalista ds. e-commerce.

Stawki wynagrodzeń, które znalazły się w raporcie przekazywane są bezpośrednio przez działy personalne z 316 przedsiębiorstw. Wśród nich są m.in.:   Apator, ArcelorMittal Distribution Poland, Astor, Danone, Rehau, Rolls-Royce Poland, TomTom Polska, Toshiba Television Central Europe, Volkswagen Poznań.

- Firmy zwracają uwagę na to, jak dużą próbę bierzemy do badania na terenie danego regionu czy w wybranej branży. Im większa, tym lepiej - mówi Krzysztof Bujak. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA