Ile zarabiają pracownicy w działach PR i marketingu?

Połowa pracowników działów PR i marketingu zarabiała w 2013 roku powyżej 5 tys. zł. Z kolei specjaliści ds. public relations otrzymywali wynagrodzenie o 15 proc. wyższe niż specjaliści ds. marketingu.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ile zarabiają pracownicy w działach PR i marketingu?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

22 maj 2014 9:27


Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak na najwyższe zarobki w branży mogli liczyć zatrudnieni w województwie mazowieckim. Połowa z nich zarabiała więcej niż 6 611 zł, 25 proc. najsłabiej wynagradzanych otrzymywało natomiast mniej niż 4 500 zł. W samej Warszawie mediana wynagrodzeń dla działów PR i marketingu wyniosła 6 500 zł.

Na najwyższe zarobki mogli oczywiście liczyć dyrektorzy ds. marketingu. Najlepiej zarabiający z nich otrzymywali wynagrodzenie przekraczające 20 tys. 800 zł. Mediana wynagrodzeń dla kierowników ds. marketingu wyniosła 7 600 zł. Połowa specjalistów ds. PR zarabiała powyżej 4 639 zł, natomiast specjalistów ds. marketingu - powyżej 4 040 zł.

Okazuje się, że najlepiej wynagradzani pracownicy ds. PR i marketingu mieścili się w przedziale 11-15 lat stażu pracy. Połowa z nich zarabiała więcej niż 5 300 zł. Mediana dla osób o stażu pracy 16 lat i więcej była już niższa o 1 tys. zł. Spośród najmniej doświadczonych pracowników, o stażu pracy krótszym niż rok, połowa nie zarabiała więcej niż 3 500 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA