Ile zarabia specjalista ds. rekrutacji i selekcji, a ile kierownik?

Zajmują się rekrutacją i selekcją kandydatów do pracy. A ile sami zarabiają? Sprawdźcie w ostatnim raporcie płacowym AG Test HR.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ile zarabia specjalista ds. rekrutacji i selekcji, a ile kierownik?

PODZIEL SIĘ


Autor: Jolanta Miśków

www.raportplacowy.pl

9 kwi 2015 5:00


Zgodnie z najnowszym raportem płacowym AG Test HR "Jesień 2014" co czwarty specjalista ds. rekrutacji i selekcji, który odpowiada za przeprowadzanie procesów rekrutacyjnych w firmie, w tym za kontakty z firmami zewnętrznymi, otrzymuje wynagrodzenie miesięczne nie przekraczające 3033 zł brutto, a 25 proc. otrzymuje pensję nie mniejszą niż 5400 zł brutto. Mediana wynagrodzeń na tym stanowisku wynosi 4380 zł brutto (wiosną 2014 r. wynosiła 4299 zł brutto).

Według danych AG Test HR 25 proc. kierowników ds. rekrutacji i selekcji, którzy zajmują się organizowaniem i zarządzaniem tym obszarem w firmie, otrzymuje co miesiąc wynagrodzenie nie przekraczające 6669 zł brutto, a co czwarty może liczyć na pensję, która jest nie niższa niż 9255 zł brutto.

Czytaj też: Rekrutacja w siedzibie firmy przy szklance wody? A gdyby tak wyjść w teren?

Mediana wynagrodzeń na tym stanowisku wynosi 8598 zł brutto, nieco mniej niż w poprzedniej edycji raportu AG Test HR, kiedy kształtowała się ona na poziomie 8751 zł brutto.

Rola, jaką odgrywają osoby odpowiedzialne za rekrutację w firmie, jest niezwykle ważna, ponieważ może wpływać na wyniki biznesowe przedsiębiorstwa. Jak wynika z drugiej edycji badania Candidate Experience, przeprowadzonego z inicjatywy Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji wśród blisko 3,5 tys. osób, w wyniku negatywnych wrażeń wyniesionych z procesu rekrutacji 55 proc. studentów i absolwentów, a także 46 proc. specjalistów rezygnuje z zakupu produktów lub usług niedoszłego pracodawcy.

– Dlatego ważne, co się dzieje, kiedy kandydat wchodzi do firmy, kto się z nim wita i spotyka, w jaki sposób zapraszany jest do sali, jak jest traktowany. Warto przyjrzeć się temu procesowi i traktować kandydata tak jak klienta w sklepie czy w punkcie usługowym, kiedy sprzedaje mu się telefon komórkowy lub samochód – tłumaczy Marcin Sieńczyk.

Czytaj też: Szukasz pracownika? Zwykłe ogłoszenie o pracy nie wystarczy

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.