Handlowcy i ich pensje

Konsultanci telefonicznych biur obsługi zarabiają więcej od telemarketerów - taką informację podaje Advisory Group TEST Human Resources. Przedstawiciel handlowy zarabiał w 2012 roku średnio 5 504 zł brutto. Asystent handlowy mógł liczyć na 3 104 zł, a telemarketer na 2928 zł (dane pochodzą z raportu płacowego sporządzonego przez testhr).
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Handlowcy i ich pensje

PODZIEL SIĘ


Autor: DB

20 lut 2013 13:16


Kryzys gospodarczy nie pomaga specjalistom ds. sprzedaży. W tym czasie ich praca musi być jeszcze bardziej intensywna, aby firma uzyskała odpowiedni poziom sprzedaży. Podobnie jest z pracownikami zajmującymi się obsługą klientów. Praca tych dwóch działów utrzymuje odpowiedni poziom sprzedaży i satysfakcji klientów. 
 
Niełatwy kawałek chleba mają również telemarketerzy. Muszą przecież przekonać klienta do kupienia oferowanego przez nich towaru wyłącznie za pomocą telefonu. 
 
Raport testhr przytacza także kolejne uśrednione stawki wynagrodzenia pracowników tej branży. Specjalista w dziale obsługi klienta dostaje 4 570 zł brutto, asystent ds. obsługi klienta (3 423 zł), konsultant telefonicznego centrum obsługi klienta (3 524 zł).
 
Specjalista w dziale obsługi klienta dostanie o 17 proc. mniej od przedstawiciela handlowego, ale jego pensja mniej zależy od skuteczności w pracy.
Konsultant telefonicznego centrum obsługi klienta dostanie o 1/5 większą pensje od telemarketera.
 
Dlaczego tak jest? Kluczowa rola jaką odgrywają pracownicy telefonicznych biur obsługi klienta w utrzymywaniu pozytywnych kontaktów z klientem i rozwiązywaniu problemów technicznych. O 10 proc. więcej od kolegi z działu sprzedaży uzyska asystent ds. obsługi klienta, który zarabia niecałe 3,5 tys. zł brutto. Wynika to z porównywalnych zakresów obowiązków na stanowiskach asystenckich.    

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA