Firmy coraz więcej wydają na świadczenia pozapłacowe

Na znaczeniu zyskuje motywacyjna rola świadczeń pozapłacowych, które stają się ważnym elementem oferty w walce o dobrego pracownika, o którego coraz trudniej na wymagającym rynku pracy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Firmy coraz więcej wydają na świadczenia pozapłacowe

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

11 mar 2015 10:38


Rynek pracy rośnie. Według danych GUS z końca 2014 r. przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wyniosło 4379,26 złotych, co oznacza wzrost o 3,7 procent, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Z kolei przeciętne zatrudnienie zwiększyło się w tym czasie o 1,1 procenta.

Trendy na rynku pracy sprawiają, że odpowiednia motywacja i dowartościowanie pracowników stają się dla wielu pracodawców priorytetem. Komentując dane przedstawione przez GUS, eksperci podkreślają, że wzrost płac może być też efektem malejącej liczby fachowców w naszym kraju, a co za tym idzie rosnącej potrzeby zadbania o dobrych pracowników, aby nie wyjechali za granicę, ani nie przeszli do konkurencji.

Czytaj też: Nie tylko pensja motywuje pracownika. Co jeszcze?

– W wielu dynamicznie rozwijających się branżach, gdzie coraz trudniej utrzymać dobrych specjalistów, takich jak sektor IT czy telekomunikacyjny, świadczenia pozapłacowe stają się nieodzownym elementem oferty pracodawców. Firmy traktują je jako bardzo istotną część swojego employer brandingu, często informując o nich już z poziomu ogłoszeń o pracę. Dziś pytanie nie brzmi: czy oferować pakiet świadczeń, ale jak go skonstruować, aby podobnie jak inne elementy wizerunku firmy, pozytywnie wyróżniał się na tle oferty konkurencji – powiedział Iwo Paliszewski, marketing manager, Grafton Recruitment.

Coraz więcej motywacji

Rok 2014 był przełomowy, jeżeli chodzi o nowe spojrzenie pracodawców na motywację pracowników. Według badania przeprowadzonego przez ARC dla Sodexo Benefits and Rewards Services, motywacyjna rola świadczeń pozapłacowych wzrosła o 6 puntków procentowych w porówaniu z rokiem poprzednim.

Czytaj też: Pieniądze już nie są wystarczającym sposobem wynagradzania pracowników. Co teraz się liczy?

Już praktycznie co trzeci działający na polskim rynku pracodawca stosuje świadczenia właśnie w celu motywacyjnym. Maleje natomiast znaczenie świadczeń jako pomocy socjalnej dla zatrudnionych – rok do roku o 7 punktów procentowych mniej firm wykorzystuje świadczenia właśnie w ten sposób.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA