Czy warto jeździć dla Ubera?

• Aplikacja Uber ma w Polsce „zielone światło”.
• Partnerzy korporacji swoją sytuację finansową po rozpoczęciu współpracy uznają za lepszą, choć najczęściej tylko nieznacznie lepszą.
• Znaczna część zarobków zostaje przeznaczona na wydatki związane z eksploatacją pojazdu i opłatę za korzystanie z aplikacji.
• Dużą część kierowców stanowią osoby o umiarkowanych bądź niskich dochodach.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Czy warto jeździć dla Ubera?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

16 cze 2016 12:26


Kilka dni temu Uber dostał „zielone światło” dla rozwoju w Polsce.

– Sektor taksówkarski będzie musiał sobie poradzić z konkurencją – powiedział Rzeczpospolitej wiceminister infrastruktury Kazimierz Smoliński.

Kacper Winiarczyk, dyrektor Ubera w Polsce zaznaczył w odpowiedzi, że firma nie ucieka od regulacji.

– Liczymy na kontynuację rozmów dotyczących regulacji mogących uporządkować szeroko pojęty rynek przewozu i dostosowanie przepisów do obecnych trendów i technologii.

Jeśli chodzi o opinie samych kierowców, w internecie co rusz pojawiają się głosy o nieuczciwości Ubera i jego nieopłacalności.

– Zarobek jest pozorny – komentuje jeden z użytkowników portalu Wykop.pl.

Instytut Sobieskiego przyjrzał się sytuacji partnerów Ubera, aby rozwiać wątpliwości.

– Przed rozpoczęciem oferowania usług związanych z inteligentnym transportem 32 proc. respondentów było zatrudnionych na pełny etat, 27 proc. prowadziło własną działalność gospodarczą, zaś 16 proc. zatrudnionych było na podstawie umowy zlecenia, umowy o dzieło, bądź umowy autorskiej. 11 proc. stanowili bezrobotni, z których 70% pozostawało bez pracy nie dłużej niż pół roku. 9 proc. ankietowanych to studenci – czytamy w raporcie „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”.

 

Źródło: Instytut Sobieskiego, raport „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”. Źródło: Instytut Sobieskiego, raport „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”.

Od chwili rozpoczęcia współpracy 58 proc. respondentów uznało, że ich sytuacja finansowa polepszyła się, z czego 23 proc. postrzega poprawę jako znaczną, a 35 proc. jako nieznaczną.

Źródło: Instytut Sobieskiego, raport „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”. Źródło: Instytut Sobieskiego, raport „Inteligentny transport – wpływ na polską gospodarkę”.
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA