Co drugi pracownik sektora publicznego nie otrzymuje świadczeń pozapłacowych

Sprawdźcie, jak duże są różnice, jeśli chodzi o premie i benefity w sektorze publicznym i sektorze prywatnym.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Co drugi pracownik sektora publicznego nie otrzymuje świadczeń pozapłacowych

PODZIEL SIĘ


Autor: jk/ mat. pras.

23 cze 2015 12:13


Pracownicy firm prywatnych otrzymywali wyższe premie – przeciętnie o 400 zł brutto.  Odsetek osób otrzymujących dodatek do wynagrodzenia był niemal ten sam w obu grupach.

Wynagrodzenie to nie tylko pieniężna rekompensata za wykonaną pracę. Pracodawcy często oferują swoim pracownikom benefity, takie jak przenośny komputer, karnety sportowe czy prywatna opieka medyczna.

Czytaj też: Małgorzata Aleksandrow, Benefit Systems: Jakie benefity wybrać?

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, ponad połowa pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie państwowym nie otrzymywała żadnego świadczenia pozapłacowego.

Ograniczoną liczbę otrzymywanych benefitów (nie więcej niż trzy) deklarowało 40 proc. respondentów w obu grupach. Na szeroki wachlarz świadczeń pozapłacowych częściej mogli liczyć pracownicy sektora prywatnego – prawie co czwarty z nich dostawał ponad trzy benefity w 2014 roku. 

Czytaj też: Oto najlepsze benefity na świecie

Prywatni przedsiębiorcy najczęściej oferowali swoim pracownikom telefon komórkowy (39 proc.). Popularnym benefitem był również komputer przenośny oraz prywatna opieka medyczna. Wśród pracowników sektora publicznego świadczenia te występowały znacznie rzadziej.

* Artykuł został opracowany przez Sedlak&Sedlak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA