Bony i karty podarunkowe. To je najczęściej otrzymywali pracownicy na ubiegłoroczne święta

Coraz więcej pracodawców kupuje świąteczne prezenty dla pracowników. Które były najbardziej popularne podczas Bożego Narodzenia w 2014 r.?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Bony i karty podarunkowe. To je najczęściej otrzymywali pracownicy na ubiegłoroczne święta

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

23 sty 2015 4:37


Jak wynika z badania „Barometr pracownika”, przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS na zlecenie Edenred Polska, tylko co dziesiąty pracownik nie otrzymuje od pracodawcy żadnego benefitu poza wynagrodzeniem.

Najpopularniejszymi świadczeniami pracowniczymi według zatrudnionych są podarunki na święta – wskazuje na nie 67 proc. respondentów. Na jakie świadczenia pozapłacowe pracownicy mogli najczęściej liczyć w 2014 r.?

– Pracodawcy przy wyborze prezentów kierują się oczekiwaniami pracowników oraz trendami na rynku. Poszukują nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą zatrudnionym samodzielnie wybrać podarunek, będą funkcjonalne i łatwe w użyciu. Coraz większą popularnością cieszą się karty podarunkowe, które idealnie spełniają powyższe założenia – mówi Magdalena Bednarz, produkt manager z Edenred Polska.

Czytaj też: Małgorzata Aleksandrow, Benefit Systems: Jakie benefity wybrać?

Potwierdza to Iwona Grochowska, dyrektor ds. rozwoju produktów w Benefit Systems.

– Nadal wiele firm przekazuje swoim pracownikom benefity sezonowo. Jak wynika z naszego badania, które przeprowadziliśmy wspólnie z HRnews w ubiegłym roku, ponad 44 proc. pracowników otrzymuje prezenty od pracodawcy właśnie w okresie świąt Bożego Narodzenia. Do najczęściej wybieranych przez pracodawców benefitów w tym czasie nadal należą paczki świąteczne oraz bony podarunkowe – mówi.

Dlaczego akurat bony i paczki? – Pracodawcy decydują się na takie rozwiązania, ponieważ stanowią one dodatkowe wsparcie dla gospodarstw domowych ich pracowników w okresie przedświątecznym. Dla pracodawców bony podarunkowe oraz paczki świąteczne to rozwiązania, które zapewniają dużą elastyczność oraz szerokie zastosowanie w firmach, wśród różnych grup pracowników – wyjaśnia Iwona Grochowska.

Jak wynika z badań realizowanych przez Incentive Magazine w 2012 roku aż 72 proc. badanych firm uznawało ten sposób motywowania za prosty w obsłudze, co ma ogromne znaczenie dla firm.

Co ciekawe, firmowe prezenty nie zawsze spełniają oczekiwania zatrudnionych. Z badania Benefit Systems wynika, że prawie 70 proc. pracowników wolałoby w grudniu otrzymać gotówkę. I chociaż nie da się wszystkich zadowolić, to może jednak warto zapytać załogę o zdanie (75 proc. pracowników twierdzi, że nigdy nie zostali zapytani o oczekiwane świadczenia) albo dać kilka możliwości do wyboru.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.