Akcjonariusze Impela bez dywidendy za 2015 r. Firma stawia na rozwój

0 0
Akcjonariusze Impela bez dywidendy za 2015 r. Firma stawia na rozwój
Służby operacyjne i handlowe przeprowadziły w Impel waloryzację ponad 4 tys. kontraktów. (Fot. Impel)

• Grupa Impel, największy krajowy dostawca usług outsourcingowych, utrzymała trwający od lat trend wzrostu przychodów ze sprzedaży.
• Dla spółki korzystniejsze będzie zatrzymanie w całości wypracowanego zysku na pokrycie zwiększonych kosztów pracy - wyjaśnił prezes Impela Grzegorz Dzik.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy Impel wyniosły w 2015 roku 1,81 mld zł i były o ponad 7 proc. wyższe niż rok wcześniej. Sprzedaż usług facility management przekroczyła 1,2 mld zł, a segmentu bezpieczeństwo 0,55 mld zł, co oznacza wzrost odpowiednio o 4 proc. i 14 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniósł 22,9 mln zł wobec 30,5 mln zł rok wcześniej.

- Funkcjonujemy w bardzo zmiennym otoczeniu, zarówno regulacyjnym, jak i rynkowym, co znajduje odzwierciedlenie w naszych wynikach. Jednak grupa Impel konsekwentnie dostarcza akcjonariuszom zysk. Potrafimy wykorzystać stworzony w grupie potencjał, oferując kolejne usługi i kreując w ten sposób wzrost wartości grupy -  powiedział Grzegorz Dzik, prezes Impel.

W 2015 grupa postawiła na rozwój wysokospecjalistycznych usług dla biznesu. To właśnie dzięki temu przychody nieprzypisane do dwóch głównych segmentów działalności wzrosły o ponad 60 proc. (do 59,9 mln zł w roku 2015).

- Wartość tego rynku w Unii Europejskiej zwiększyła się do ponad 100 mld dolarów i stale rośnie. Również w Polsce coraz więcej przedsiębiorstw widzi korzyści, jakie można osiągnąć ze współpracy z wyspecjalizowanymi firmami zewnętrznymi. Jesteśmy przekonani, że Impel stanie się istotnym graczem również w tym segmencie rynku. Nasze podejście to sprzedaż usług w formie pakietowej, zwiększenie usług specjalistycznych w oparciu o rosnący udział informatyzacji i automatyzacji procesów - stwierdził prezes Dzik.

Waloryzacja umów - największe wyzwanie w historii

Wysokospecjalistyczne usługi dla biznesu to działalność zdecydowanie mniej podatna na zmiany regulacji prawnych, które znacząco wpływają na segmenty facility management i bezpieczeństwo.

Ze względu na zmiany ustawowe w zakresie oskładkowania umów zleceń, ogłoszone w sierpniu 2015 r., grupa prowadziła negocjacje z kontrahentami w sprawie renegocjacji stawek w związku z nowymi przepisami Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, które weszły w życie od 1 stycznia 2016 r.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.