Akcjonariusze Impela bez dywidendy za 2015 r. Firma stawia na rozwój

• Grupa Impel, największy krajowy dostawca usług outsourcingowych, utrzymała trwający od lat trend wzrostu przychodów ze sprzedaży.
• Dla spółki korzystniejsze będzie zatrzymanie w całości wypracowanego zysku na pokrycie zwiększonych kosztów pracy - wyjaśnił prezes Impela Grzegorz Dzik.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Akcjonariusze Impela bez dywidendy za 2015 r. Firma stawia na rozwój

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

22 mar 2016 12:33


Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy Impel wyniosły w 2015 roku 1,81 mld zł i były o ponad 7 proc. wyższe niż rok wcześniej. Sprzedaż usług facility management przekroczyła 1,2 mld zł, a segmentu bezpieczeństwo 0,55 mld zł, co oznacza wzrost odpowiednio o 4 proc. i 14 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto przypisany akcjonariuszom podmiotu dominującego wyniósł 22,9 mln zł wobec 30,5 mln zł rok wcześniej.

- Funkcjonujemy w bardzo zmiennym otoczeniu, zarówno regulacyjnym, jak i rynkowym, co znajduje odzwierciedlenie w naszych wynikach. Jednak grupa Impel konsekwentnie dostarcza akcjonariuszom zysk. Potrafimy wykorzystać stworzony w grupie potencjał, oferując kolejne usługi i kreując w ten sposób wzrost wartości grupy -  powiedział Grzegorz Dzik, prezes Impel.

W 2015 grupa postawiła na rozwój wysokospecjalistycznych usług dla biznesu. To właśnie dzięki temu przychody nieprzypisane do dwóch głównych segmentów działalności wzrosły o ponad 60 proc. (do 59,9 mln zł w roku 2015).

- Wartość tego rynku w Unii Europejskiej zwiększyła się do ponad 100 mld dolarów i stale rośnie. Również w Polsce coraz więcej przedsiębiorstw widzi korzyści, jakie można osiągnąć ze współpracy z wyspecjalizowanymi firmami zewnętrznymi. Jesteśmy przekonani, że Impel stanie się istotnym graczem również w tym segmencie rynku. Nasze podejście to sprzedaż usług w formie pakietowej, zwiększenie usług specjalistycznych w oparciu o rosnący udział informatyzacji i automatyzacji procesów - stwierdził prezes Dzik.

Waloryzacja umów - największe wyzwanie w historii

Wysokospecjalistyczne usługi dla biznesu to działalność zdecydowanie mniej podatna na zmiany regulacji prawnych, które znacząco wpływają na segmenty facility management i bezpieczeństwo.

Ze względu na zmiany ustawowe w zakresie oskładkowania umów zleceń, ogłoszone w sierpniu 2015 r., grupa prowadziła negocjacje z kontrahentami w sprawie renegocjacji stawek w związku z nowymi przepisami Ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, które weszły w życie od 1 stycznia 2016 r.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA