Poland Business Starter: 120 start-upów otrzymało wsparcie

120 start-upów z całej Polski, spośród ponad pół tysiąca ubiegających się, otrzymało w ostatnich trzech latach pomoc w ramach konkursu Poland Business Starter.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Poland Business Starter: 120 start-upów otrzymało wsparcie

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

20 mar 2017 8:31


• 120 start-upów z całej Polski otrzymało wsparcie Poland Business Starter.

• Z konkursu wywodzą się ciekawe, innowacyjne marki - mówi twórca projektu Sebastian Kolisz.

• Zgłoszenia do IV edycji przyjmowane są do końca marca.

Autorzy konkursu Poland Business Starter organizują Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości (AIP), czyli praktyczne szkoły biznesu dla początkujących przedsiębiorców.

Konkurs składa się z czterech etapów. Benefity czerpią ci, którzy przejdą pierwszy z nich, czyli zainteresują organizatorów swoim pomysłem na biznes.

Do II etapu przechodzi 60 najciekawszych projektów, a ich pomysłodawcy otrzymują pakiet dwumiesięcznych szkoleń w Krakowie lub Wrocławiu. Spośród tych 60 projektów komisja konkursowa wybiera 20 pomysłów do III etapu, co oznacza, że trafiają one do struktur Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Inkubacja firmy w AIP trwa pół roku - w tym czasie specjaliści z AIP pomagają w rejestracji start-upu, wspierają administracyjnie i prawnie, organizują warsztaty. W ostatnim, IV etapie, sześć najlepiej rozwijających się firm otrzymuje symboliczne nagrody finansowe po 5-10 tys. zł oraz dalszą, kilkumiesięczną pomoc AIP.

Czytaj też: Polskie start-upy podbijają świat

"W Poland Business Starter nie chodzi o te symboliczne kwoty finansowe dla finalistów, ale przede wszystkim o to, jak merytorycznie młodzi przedsiębiorcy są przygotowywani do prowadzenia własnej działalności. Dzięki konkursowi mogą brać udział w szkoleniach prowadzonych przez wybitnych praktyków. Uczestnictwo w projekcie przygotowuje do dobrego startu w biznesie" - zapewnia Sebastian Kolisz, który jest także dyrektorem AIP.

Najczęściej do udziału w Poland Business Starter aplikują studenci, ale konkurs jest też otwarty dla osób niezwiązanych ze środowiskiem akademickim.

Zgodnie z wynikami wewnętrznych badań AIP, ponad połowa laureatów IV etapu konkursu nadal działa i odnosi sukcesy. Część start-upów, w tym beneficjentów II i III etapu, wciąż posiłkuje się dodatkową pracą na etacie.

"Z konkursu wywodzą się ciekawe, innowacyjne marki, często studenckie, których brand jest obecny w wielu mediach" - zwraca uwagę Kolisz. Wśród beneficjentów Poland Business Starter są m.in. firmy: Ness, Milowe, Pangzi Ceramics.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA