Poczta Polska wprowadza innowacyjne rozwiązania. Wybrała pomysły 9 start-upów

Czujnik, który sprawdza ile listów jest w skrzynce, automat do nadawania i odbierania paczek z domu czy kreator opakowań, m.in. twórcy tych pomysłów przeszli do kolejnej tury zmagań w programie "GammaRebels powered by Poczta Polska". Teraz Poczta zdecyduje, które z projektów są dla niej największą wartością biznesową. Zwycięzcy otrzymają do 200 tys. zł na realizację swoich pomysłów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Poczta Polska wprowadza innowacyjne rozwiązania. Wybrała pomysły 9 start-upów

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/KDS

12 sie 2017 11:35


• Pod koniec maja HardGamma Ventures i Poczta Polska wspólnie wybrały pierwszą grupę spółek-uczestników premierowej rundy programu "GammaRebels powered by Poczta Polska".

• Jego celem jest połączenie potencjału początkujących, kreatywnych przedsiębiorców z infrastrukturą, doświadczeniem oraz zasobami Poczty Polskiej.

• Autorzy wybranych pomysłów otrzymają dofinansowanie (do 200 tys. zł.) na realizację innowacyjnych projektów.

Spośród prawie 80 zgłoszeń do programu zakwalifikowano dziewięć projektów najlepiej wpisujących się w strategię i potrzeby Poczty Polskiej. Uczestnicy, korzystając ze wsparcia eksperckiego zapewnianego przez HardGammę oraz wiedzy specjalistów Poczty Polskiej, mieli okazję zmierzyć się z prawdziwymi wyzwaniami biznesowymi. Wśród rozwiązań start-upowców są takie, które dotyczą tego, jak w praktyce działa automat Pacomatic, budka telemedyczna czy czujnik sprawdzający, ile listów zostało wrzuconych do skrzynki.

"Dobiega końca pierwsza runda programu +GammaRebels powered by Poczta Polska+, w ramach którego Poczta Polska udostępniała swoją infrastrukturę, doświadczenie i zasoby młodym, kreatywnym przedsiębiorcom. (...) Młodzi przedsiębiorcy spędzili ostatnie miesiące na przeprowadzeniu pilotaży swoich projektów. Przez cały czas mogli liczyć na wsparcie merytoryczne oraz finansowe, w ramach środków programu Scale UP realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Teraz Poczta Polska zdecyduje, które z projektów niosą dla niej największą wartość biznesową i powinny zostać wdrożone w pełnej skali" - poinformowała spółka w komunikacie.

Wiceprezes Poczty Polskiej Wiesław Włodek podkreśla, że "Poczta chce nie tylko korzystać z nowych rozwiązań, ale też uczestniczyć w ich kreowaniu". "Dlatego zdecydowaliśmy się na udział w programie GammaRebels, dzięki któremu mogliśmy poznać młodych polskich innowatorów. Pracowaliśmy wspólnie nad tym, jak szybciej i wygodniej doręczać paczki, jak lepiej poznać zdanie naszych klientów, a nawet pomagaliśmy w tworzeniu polskiej kapsuły Hyperloop" - powiedział cytowany w komunikacie Włodek.

Z kolei partner zarządzający w HardGamma Ventures Tomasz Kowalczyk podkreślił, że w trakcie tego czasu skupiono się na tworzeniu modeli, w których start-upy i Poczta Polska mogą działać partnersko. "Takie podejście może zaowocować doświadczeniem niezbędnym w procesie skalowania, np. na rynki zachodnie, gdzie partnerzy są bardzo wymagający" - tłumaczył.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.