Jak pozbyć się lawiny faktur?

Archiwizowanie, przepisywanie i wysyłanie faktur nie należą do najciekawszych czynności w prowadzeniu firmy. Większość osób chętnie zrezygnowałaby z tej formalności. Ta myśl doprowadziła Patrycjusza Marcinkowskiego do założenia start-upu Tosend, który pozwala na automatyczny eksport i import faktur.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Jak pozbyć się lawiny faktur?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

14 cze 2017 13:48


• Tosend automatyzuje przesyłanie i archiwizację faktur.

• Wystawianie faktur w systemie jest bezpłatne. Płatna jest tylko ich akceptacja.

• Usprawnienie księgowości pozwala zaoszczędzić kilka zmarnowanych godzin w miesiącu.

 

– Od dwudziestu lat prowadzę firmę i zawsze mam pliki faktur w kieszeniach, w schowkach, w samochodzie, w teczce. Musiałem je układać, przepisywać, gubiłem je, znajdywałem po czterech miesiącach, dzwoniłem w sprawie duplikatów itd. Po prostu jest z nimi problem – opowiada Patrycjusz Marcinkowski, założyciel Tosend, zwycięskiego start-upu w konkursie „European Start-Up Challenge”.

– Aż pewnego dnia doszedłem do wniosku, że dokonując zakupu w ogóle nie potrzebuję faktur – potrzebuję paliwa, które kupuję albo dachu nad głową, kiedy melduję się w hotelu. A faktura jest potrzebna księgowej – wyjaśnia.

Załatwione w dwie sekundy

Tosend jest systemem do przesyłania faktur w modelu B2B, który dzięki wykorzystaniu API umożliwia integrację najpopularniejszych systemów fakturowania, a przez to automatyczny eksport i import faktur. Upraszcza drogę faktury i pozwala całkowicie wyeliminować ich wydruk oraz problemy z archiwizacją.

– Dzisiaj po zakupie produktu, np. po tankowaniu na stacji paliw czy pobycie w hotelu, podaje się numer NIP, a pracownik drukuje fakturę. Tosend pozwala na to, by on wystawiał fakturę w swoim programie, z którym my jesteśmy połączeni. Faktura od razu pojawi się na koncie kupującego – trwa to niecałe dwie sekundy. Kupujący ją akceptuje i to wszystko. Wszystkie faktury są w jednym miejscu, a my archiwizujemy je przez pięć lat – tłumaczy prezes Tosend.

30 gr za zaoszczędzony czas

Wystawianie faktur jest bezpłatne w dowolnej ilości. System pozwala także na darmowe prowadzenie księgi przychodów i rozchodów. Jedyną płatną usługą jest akceptacja otrzymanej faktury – kosztuje to niecałe 30 gr za fakturę.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

miousz 2017-07-09 22:20:12

Najlepszym wyjściem byłoby tutaj zastosowanie u siebie oprogramowania do fakturowania i prowadzenia księgowości z poziomu przeglądarki, żeby moc go mieć zawsze pod ręką. Synchronizacja czy google czy haseł ale także faktur - wg mnie dobrodziejstwo XXI wieku. Dlatego od ponad pół roku już korzystam z bizin.pl i jestem zadowolony.