Europa inwestuje w start-upy technologiczne jak nigdy

W Europie najwięcej inwestowano w 2017 r. w start-upy w Wielkiej Brytanii, w Niemczech i we Francji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Europa inwestuje w start-upy technologiczne jak nigdy

PODZIEL SIĘ


Autor: GP

30 lis 2017 13:30


• Dane o inwestycjach za 2017 rok zebrała londyńska firma Atomico. Już po raz trzeci zdecydowała się podsumować trendy inwestycyjne w Europie w postaci raportu.

• Analitycy są zdania, że tak imponujące wydatki na start-upy to efekt poszukiwania europejskiego pomysłu na miarę Googla czy Facebooka.

• Atomico nie ukrywa, że łączy dobre trendy inwestycyjne z koniunkturą gospodarczą na starym kontynencie.

Trzecia edycja raportu "State of European Tech" podsumowała stan europejskiego sektora technologicznego z naciskiem na start-upy. Informacje są dobre, nawet bardzo dobre.

- Mimo brexitu 2017 rok był rekordowy dla inwestycji w start-upy - pisał w ostatni dzień listopada komentujący raport Atomico Bloomberg. - Europejskie start-upy są na fali i w 12 miesięcy 2017 roku zbiorą rekordową sumę 19 miliardów dolarów inwestycji.

Czytaj też: Co trzecia innowacyjna firma w Polsce zakładana jest przez kobietę

Jak podkreśla się w raporcie, może to być jeden z ostatnich tak rekordowych okresów, ale to nie będzie wynik spadku zainteresowania inwestorów. Raczej brexit wytnie dużą sumę z przyszłorocznych podsumowań. Brytyjskie start-upy przyciągają bowiem najwięcej pieniędzy w Europie. Na Wyspy trafiło w 2017 roku 5,4 miliarda dolarów inwestycji. Dalej w zestawieniu są Niemcy (2,5 miliarda) i Francja (2,1 miliarda).

Jak podkreśla komentujący dla Bloomberga trend inwestycyjny Tom Wehmeier (współautor raportu), nie można się dziwić, bo technologia pokazała na przełomie ostatnich dwóch dekad, że przynosi rezultaty i zwraca się.

Stojąca za raportem Stojąca za raportem

Dlaczego akurat technologia?

Agencja informacyjna Reuters zbadała tę część zagadnienia.

- Nawet największe europejskie firmy technologiczne nie mogą się zbliżyć do rywali z Ameryki, czy z Azji - podkreśla na łamach portalu Reutersa analityk Eric Auchard. Po czym przypomina znane wielkie marki internetowe, Facebook, Google czy Yahoo. - Na szczęście jest np. szwedzkie Spotify. Było typowym przykładem firmy start-upowej, której się udało.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.