Ubezpieczenia grupowe sprzedają się jak świeże bułeczki

Po perturbacjach związanych z ubezpieczeniami inwestycyjnymi, tzw. Unit-Linkami, coraz większe znaczenie zyskują ubezpieczenie grupowe. Średnia składka za uczestnika w ubezpieczeniach grupowych to (wg KNF) 50-53 zł.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Ubezpieczenia grupowe sprzedają się jak świeże bułeczki

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

11 maj 2015 14:29


W 2014 roku rynek ubezpieczeń to 54,9 mld zł zebranej składki i 34,1 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń. Składka z ubezpieczeń z Ubezpieczeniowego Funduszu Kapitałowego związanego z polisami inwestycyjnymi była równa 12,6 mld zł (spadek o 3,46 proc.). W tym roku te spadki na pewno będą znacznie większe.

Wg Polskiej Izby Ubezpieczeń w wynikach rynkowych widać ogromny wpływ na składkę ograniczenia oferty krótkoterminowych produktów oszczędnościowych oraz inwestycyjnych. Najbliższy czas będzie przełomowy dla całego rynku ubezpieczeniowego w Polsce. Nowe wytyczne i rekomendacje nadzoru z pewnością spowodują w ubezpieczeniach daleko idące zmiany.

Grupowe zyskują na znaczeniu

W takiej rzeczywistości rynkowej na znaczeniu zyskują ubezpieczenia grupowe, na które stawia coraz więcej TU i sprzedających je multiagencji.

- W tym roku, w porównaniu z podobnym okresem poprzedniego, kilkukrotnie wzrosła liczba potencjalnych klientów na ubezpieczenia grupowe, dla których w ciągu miesiąca przygotowujemy oferty. To efekt naszego większego zaangażowania w sprzedaż tych produktów, nacisku na ten segment rynku, ale też i rynkowych potrzeb - mówi Agnieszka Nowakowska, dyrektor departamentu ubezpieczeń grupowych, Idea Partners Group.

Co istotne, zorganizowana grupa osób ubezpieczonych to szansa na uzyskanie od ubezpieczyciela lepszej ceny niż w przypadku, gdyby każdy z pracowników szukał podobnego zakresu i sumy ubezpieczenia indywidualnie.

3 osoby to już grupa

Dotyczy to w szczególności segmentu małych firm, dla których jest coraz szerszy wybór możliwości grupowego ubezpieczania, co zwiększa szansę dopasowania propozycji adekwatnej do potrzeb klienta.

Grupowe ubezpieczenia mogą kupować firmy liczące np. 3 osoby. Jeszcze kilka lat temu zarówno firmy ubezpieczeniowe, jak i pośrednicy skupiali swoje wysiłki na większych firmach. Wraz z rozwojem rynku i wzrostem poziomu konkurencji zwrócono jednak uwagę, że fundamentem polskiej gospodarki są mikroprzedsiębiorstwa: firm zatrudniających mniej niż 10 pracowników jest w Polsce ponad 3.8 mln i stanowią one 95 proc. wszystkich przedsiębiorstw (wg portalu e-gospodarka 2013).

W odpowiedzi na taką strukturę wielkości firm stopniowo zaczęły się pojawiać oferty ubezpieczeń grupowych dedykowane dla małych firm. Obecnie wybór rozwiązań na rynku jest szeroki i ciągle wzbogacany. Z jednej strony uwzględniają one specyfikę małych firm np. upraszczając procedury zawierania umowy, z drugiej strony oferują wachlarz świadczeń równie szeroki, jak ten dedykowany większym przedsiębiorstwom.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.