Pracownik nie musi informować na co jest chory

Pracownik przekazując pracodawcy zwolnienie lekarskie nie musi wyjaśniać na jakie schorzenie cierpi.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Pracownik nie musi informować na co jest chory

PODZIEL SIĘ


Autor: Rynek Zdrowia/Dziennik Gazeta Prawna

www.rynekzdrowia.pl

3 lip 2014 14:16


Przedsiębiorca nie może się domagać od pracownika dokumentu, w którym lekarz wskaże konkretne schorzenie. Wystarczy, że w zaświadczeniu będzie potwierdzone wystąpienie schorzenia.

Tak wynika z wyjaśnienia biura pełnomocnika rządu ds. osób niepełnosprawnych (BON) w sprawie sposobu dokumentowania chorób u pracowników - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Przepisy ustawy z 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. z 2011 r. nr 127, poz. 721 ze zm.) przewidują bowiem, że w przypadku ich występowania u zatrudnionego, pracodawcy przysługują szczególne uprawnienia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA