Polscy pracodawcy nie dbają o zdrowie pracowników?

Tylko 3 proc. firm badanych w Polsce posiada w pełni wdrożoną strategię promocji zdrowia. Dla porównania na świecie strategię taką posiada 29 proc. firm. W Polsce pojedyncze inicjatywy w tym kierunku deklaruje aż 43 proc. respondentów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Polscy pracodawcy nie dbają o zdrowie pracowników?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

16 wrz 2015 19:53


Corporate wellness to trend, który wpisuje się w ideę dbałości o zdrowie pracowników. Kreatywna polityka prozdrowotna sprawia, że pracownicy wykazują się większym zadowoleniem i zaangażowaniem. Przekonało się o tym wiele firm na całym świecie, jednak czy wiedza o tym polscy pracodawcy?

Udział w globalnym badaniu corporate wellness na świecie wzięło 1 041 firm z 37 krajów. Badanie przeprowadziła po raz szósty firma Buck Consultants (USA). Raport po raz pierwszy zawiera szczegółową analizę 60 firm z Polski, które zatrudniają w większości (82 proc) poniżej 500 pracowników. Ich profil działalności jest bardzo zróżnicowany (m.in. produkcja, handel, usługi).

Niski poziom aktywności fizycznej w Polsce

Według raportu do podstawowych zagrożeń zdrowotnych w Polsce zalicza się niski poziom aktywności fizycznej, stres oraz nieodpowiednie odżywianie. To prowadzi do otyłości i innych problemów zdrowotnych.

Wśród negatywnych czynników znacznie obniżających efektywność pracy wymienia się też brak równowagi między życiem osobistym a zawodowym oraz depresję. Prowadzą one często do chorób, które wiążą się z dużymi kosztami pracodawców.

Rozwiązaniem tego problemu jest wdrażanie strategii zdrowia w firmach. Rezultatem tych działań jest poprawa samopoczucia pracowników, zwiększenie ich zaangażowania oraz redukcja absencji chorobowych.

Polacy nie dbają o zdrowie

Jako największe bariery do zaangażowania się w program promocji zdrowia polscy pracownicy wskazują:

- Brak wystarczającej ilości czasu na uczestnictwo w programach promocji zdrowia i wellness oraz zmianę nawyków zdrowotnych (74 proc.)

- Trudność w znalezieniu osobistej motywacji do długoterminowej zmiany nawyków związanych ze stylem życia (54 proc.)

- Brak indywidualnego podejścia do poszczególnych pracowników przy tworzeniu programów (51 proc.)

- Ogólny sceptycyzm odnośnie wpływu programów na poprawę zdrowia (41 proc.)

- Obawa o dostęp pracodawcy do osobistych wyników zdrowia (15 proc.)

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.