Menedżerowie nie radzą sobie ze stresem. Oto jak mogą sobie pomóc

Stres może zablokować rozwój kariery i prowadzić do wypalenia zawodowego. Jednak umiejętność radzenia sobie z napięciami w pracy nie jest powszechna wśród kadry menedżerskiej. Co robić, gdy zjada nas stres?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Menedżerowie nie radzą sobie ze stresem. Oto jak mogą sobie pomóc

PODZIEL SIĘ


Autor: Joanna Rubin

8 kwi 2014 5:54


Zdaniem Beaty Stefańskiej, psychologa biznesu, umiejętność radzenia sobie ze stresem nie jest powszechna wśród kadry menedżerskiej. Wyzwania zawodowe, ciągle wzrastające oczekiwania kierownictwa, duża ilość zmian w życiu zawodowym i osobistym, obowiązki domowe i to sytuacje, które nie tylko konsumują czas, ale też wymagają nieustannego doskonalenia umiejętności i kompetencji.

Menedżerowie często nie rezerwują na to czasu, ale też nie mają nawyków elastycznego reagowania na zmieniające się otoczenie. Próby zatrzymania tego, co stare i sprawdzone kończą się najczęściej frustracją, zmęczeniem i rozczarowaniem.

- Stres dla osób na wysokich stanowiskach to codzienność. Podejmowanie ważnych decyzji, od których zależą losy innych ludzi, gra o wysokie sumy, transakcje, umowy, ciągłe zmiany, presja przełożonych i kontrahentów, do tego ciągła walka z czasem i dziesiątki innych trudności, które ciągle na nas czekają - stwierdza Dariusz Jasiński, właściciel Intensiver.

Jak uczyć się panować nad stresem?

- Przede wszystkim rozpoznać swoje przyzwolenia - czyli sytuacje, które ciągle niezałatwione lub pozostawione na później - zajmują naszą uwagę i nie pozwalają czasami na bieżąco korzystać ze swojego potencjału (np. pralnia, naprawa samochodu, cieknący kran, niezapłacone rachunki, niedokończone zadanie lub projekt itp.) - radzi psycholog.

Warto prowadzić celowe i świadome życie. Wybierać ludzi i sytuacje, które nam służą, są rozwijające i pozwalają wykorzystywać nasze mocne strony i talenty. Brać odpowiedzialność za własne myśli - bo one tworzą nawyki i schematy działania, które czasami nie pozwalają wykorzystywać na bieżąco szans i możliwości. Dbać o swój rozwój duchowy i emocjonalny, tak jak dbamy o swoje ciało. Prowadzić działania profilaktyczne w celu zapewnienia sobie dobrostanu oraz zarządzać swoją energią życiową.

- Rezerwuj odpowiednią ilość czasu na sen, jedz regularnie, nawadniaj organizm, odpoczywaj, ćwicz oddychanie przeponowe. Asertywnie wyznaczaj swoje granice i komunikuj swoje potrzeby. Naucz się dbać o siebie i pielęgnuj nawyk opiekowania się sobą i mierz siły na zamiary i podejmuj się takich wyzwań, które masz szansę zrealizować - mówi Beata Stefańska.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

kora 2016-09-19 22:33:14

przez kogo sponsorowany jest ten artykul? Ladne naganianie naiwnych na sesje ......

Kamila 2014-08-31 15:49:07

Nie tylko menadżerowie sama mam dużo na głowie a w pracy presja jest tak duża że nie da się normalnie pracować. Gdyby nie destresan max to dawno bym się poddała.

Maja 2014-04-08 09:12:47

Świetny artykuł - ciekawa jestem jak działają te afirmacje na stres bo już kiedyś o tym czytałam ale dotąd nie miałam okazji ich przetestować. Pozdrawiam