Co ma wpływ na wiarygodność lekarza i ceny jego usług?

- Istnieją werbalne, a także niewerbalne komunikaty, które mają wpływ na wizerunek lekarza, jego autorytet i ostatecznie - wysokość cen pobieranych przez gabinet za leczenie - przekonuje Kamil Kuczewski, trener rozwoju praktyk stomatologicznych w fundacji Be Active Dentist.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Co ma wpływ na wiarygodność lekarza i ceny jego usług?

PODZIEL SIĘ


Autor: Infodent24.pl

www.infodent24.pl

21 sie 2014 18:25


Wiarygodność lekarza dentysty jest podstawowa dla pacjenta w procesie wyboru gabinetu lub podejmowania decyzji o konkretnym leczeniu. Niski poziom wiarygodności może spowodować, że ważny dla gabinetu pacjent ostatecznie nie skorzysta z usługi. Wysoka wiarygodność pozwala przezwyciężyć wiele wątpliwości osoby leczonej.

Co wpływa na poziom zaufania i wiarygodności? Oto lista najważniejszych elementów.

1. Specjalizacja lub doktorat

Status, sukces i duże zaangażowanie lekarza mogą rzutować na wiarygodność stomatologa. Robienie specjalizacji, czy doktoratu zawsze procentuje. Brak specjalizacji - wszak trudno jest się na nią dostać - można zrekompensować uczestnictwem w wysokiej klasy kursach i szkoleniach, szczególnie organizowanymi za granicą.

Uzyskanymi dyplomami i certyfikatami warto pochwalić się w internecie. Do tego potrzebna jest strona internetowa lub elektroniczna wizytówka. Wciąż niewielu dentystów posiada taką formę swojego „internetowego CV", co sprawia, że łatwo się wyróżnić.

Jeśli właściciel praktyki nie ma czasu na zdobywanie tytułów, w swoim zespole powinien posiadać lekarza, który takowe już posiada. W oparciu o jego kwalifikacje można promować swoje usługi na rynku.

2. Obecność w mediach

Aktywność w mediach zawsze skutkuje zwiększeniem wiarygodności lekarza. Szczególnie dotyczy to telewizji, która jest zarezerwowana dla nielicznych. W wielu przypadkach sama obecność w szklanym ekranie sprawia, że lekarz staje się kimś wyjątkowym w oczach pacjenta.

Publikowanie artykułów w czasopismach branżowych uwiarygadnia praktykę, ale nie wolno zapominać o innych mediach o tematyce prozdrowotnej. Podobnie jak nie każdy może wystąpić w telewizji, nie każdy może pochwalić się na opublikowanym artykułem w popularnym magazynie. Lekarze którzy tego dokonują szybko zyskują status ponadprzeciętnych specjalistów.

Warto też być aktywnym na portalach społecznościowych, blogach stomatologicznych i forach. To nie przynosi natychmiastowych rezultatów, ale wzmacnia pozycję dentysty.

Korzyścią z wszelkiego zaangażowania medialnego jest fakt, iż wypowiedzi w telewizji czy artykuły w gazetach można archiwizować w formie elektronicznej. Pliki wideo lub teksty można publikować za pomocą własnych źródeł promocji (po uzyskaniu stosownych zgód właściciela materiału).

Cały artykuł przeczytasz tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA