PSA przed trudną decyzją. Będą zwolnienia w Oplu?

Po przejęciu Opla PSA stara się uniknąć zwolnień. Mimo gwarancji dla rządu w Berlinie i mimo listopadowej strategii dla marki analitycy nie są pewni, jak długo PSA utrzyma zatrudnienie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

PSA przed trudną decyzją. Będą zwolnienia w Oplu?

PODZIEL SIĘ


Autor: GP

19 gru 2017 11:50


• "Financial Times" (FT) w grudniu przewidywał, że niewiele brakuje do koniecznej zmiany polityki kadrowej PSA w Oplu.

• W samych zakładach marki pracownicy też mają być niepewni swojej przyszłości.

• W Polsce tymczasem niektórym pracownikom Opla w Gliwicach zaoferowano możliwość szybszego zakończenia współpracy z firmą w oparciu o program dobrowolnych odejść.

 

Rok 2017 upłynął europejskiemu rynkowi motoryzacyjnemu m.in. pod znakiem przejęcia przez PSA od General Motors (GM) Opla. Transakcja była przygotowywana od miesięcy. W lutym tego roku PSA dawała gwarancje niemieckiemu rządowi, że do zwolnień po przejęciu nie dojdzie, a w lipcu czekano na zielone światło z Brukseli. Doczekano się.

Finalizację przejęcia niemieckiej marki przez Francuzów Europa zobaczyła 1 sierpnia br. I o ile przez jesień informacje zza Odry były dość dobre, o tyle zima nie nastraja już optymistycznie.

Amerykański "Financial Times" (FT) w grudniu dotarł do pierwszych informacji sugerujących redukcje etatów w zakładach Opla. Jak sugeruje gazeta, ostrożna polityka kadrowa PSA nie może trwać wiecznie.

Czytaj też: 11 miastach Polski czeka z ofertami pracy od zagranicznej marki

- Pracownicy fabryki Opla w Rüsselsheim w Niemczech nie mogą być pewni swojej przyszłości - zaczynał grudniowy komentarz dziennik. - Groźba utraty przez nich pracy po sprzedaży Opla PSA przez GM wisi w powietrzu.

Były zakład Opla zatrudnia 15 tysięcy osób, więc jest o co walczyć, choćby w tym miejscu pracy.

Pracownicy mówili korespondentowi gazety, że mimo widocznej szansy, jaką jest połączenie Opla z PSA, sytuacja w przeciągu 2017 roku nie poprawiła się. - Mój zespół widzi szansę - ocenia na łamach FT Manuel, inżynier z Opla, ale jednocześnie wie, że zarząd nie podziela takiego spojrzenia.

Opel Crossland X w czasie targów motoryzacyjnych w Genewie w 2017 r., źródło: wikimedia.org/CC BY-SA 4.0 Opel Crossland X w czasie targów motoryzacyjnych w Genewie w 2017 r., źródło: wikimedia.org/CC BY-SA 4.0
CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.