Zwolnienia w Getin Noble Bank. Podatek bankowy jednym z powodów?

Do końca 2016 r. Getin Noble Bank planuje w ramach zwolnień grupowych ograniczyć zatrudnienie o 15 proc. Obecnie zatrudnia 5,6 tys. osób.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Zwolnienia w Getin Noble Bank. Podatek bankowy jednym z powodów?

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/jm

29 lut 2016 10:31


Getin Noble Bank zgłosił już do Powiatowego Urzędu Pracy w Warszawie plan obniżenia poziomu zatrudnienia, obowiązujący do końca 2016 roku. Redukcje etatów mają objąć maksymalnie 15 proc. załogi i są wynikiem próby ograniczenia kosztów operacyjnych.

Konieczność ich ograniczenia wynika z kolei - jak informuje bank w komunikacie - z nałożonych na bank nowych obciążeń, które zbiegły się ze wzrostem wymogów kapitałowych i wprowadzeniem podatku bankowego.

Czytaj też: PKO BP, Getin Noble, Raiffeisen Bank. Oni zaplanowali zwolnienia grupowe

- Znaczący wzrost składek na Bankowy Fundusz Gwarancyjny, utworzenie Funduszu Wsparcia Kredytobiorców oraz wypłata środków z tytułu upadku SK Banku stanowiły istotne wyzwanie dla wszystkich podmiotów działających w branży finansowej, w tym również dla Getin Noble Banku - czytamy w komunikacie.

- Warto zauważyć, iż pojawienie się nowych obciążeń zbiegło się w czasie ze znaczącym wzrostem wymogów kapitałowych oraz wprowadzeniem podatku od aktywów, co dodatkowo zwiększyło presję na wyniki banków - informuje Getin Noble Bank.

Jak zapewnia bank, celem zarządu jest ograniczenie poziomu zwonień do niezbędnego minimum. - Dlatego głównym elementem realizowanego programu będą działania związane z optymalizacją struktury organizacyjnej, polegające na zmniejszaniu liczby zespołów oraz zmianami warunków zatrudnienia - czytamy również w komunikacie. 

Już pod koniec ubiegłego roku bank ograniczył zatrudnianie nowych osób, co przy naturalnej rotacji pracowników, pozwala ograniczyć poziom zatrudnienia minimalizując do niezbędnego poziomu konieczność przeprowadzania zwolnień.

Obecnie w Getin Noble pracuje 5,6 tys. osób.

Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

mroźna 2016-07-01 12:22:25

w każdej firmie są reorganizacje. nie ma się co dziwić. można tylko spekulować czemu tak jest. a w każdym razie z tego co widzę to obsługa klienta w getinie jest na bardzo wysokim poziomie, nawet lepiej niż się spodziewałam. szybko działają, i są po stronie klienta, super :)

REKLAMA