Zwolnienia w Getin Noble Bank. Podatek bankowy jednym z powodów?

0 0

Do końca 2016 r. Getin Noble Bank planuje w ramach zwolnień grupowych ograniczyć zatrudnienie o 15 proc. Obecnie zatrudnia 5,6 tys. osób.

Getin Noble Bank zgłosił już do Powiatowego Urzędu Pracy w Warszawie plan obniżenia poziomu zatrudnienia, obowiązujący do końca 2016 roku. Redukcje etatów mają objąć maksymalnie 15 proc. załogi i są wynikiem próby ograniczenia kosztów operacyjnych.

Konieczność ich ograniczenia wynika z kolei - jak informuje bank w komunikacie - z nałożonych na bank nowych obciążeń, które zbiegły się ze wzrostem wymogów kapitałowych i wprowadzeniem podatku bankowego.

Czytaj też: PKO BP, Getin Noble, Raiffeisen Bank. Oni zaplanowali zwolnienia grupowe

- Znaczący wzrost składek na Bankowy Fundusz Gwarancyjny, utworzenie Funduszu Wsparcia Kredytobiorców oraz wypłata środków z tytułu upadku SK Banku stanowiły istotne wyzwanie dla wszystkich podmiotów działających w branży finansowej, w tym również dla Getin Noble Banku - czytamy w komunikacie.

- Warto zauważyć, iż pojawienie się nowych obciążeń zbiegło się w czasie ze znaczącym wzrostem wymogów kapitałowych oraz wprowadzeniem podatku od aktywów, co dodatkowo zwiększyło presję na wyniki banków - informuje Getin Noble Bank.

Jak zapewnia bank, celem zarządu jest ograniczenie poziomu zwonień do niezbędnego minimum. - Dlatego głównym elementem realizowanego programu będą działania związane z optymalizacją struktury organizacyjnej, polegające na zmniejszaniu liczby zespołów oraz zmianami warunków zatrudnienia - czytamy również w komunikacie. 

Już pod koniec ubiegłego roku bank ograniczył zatrudnianie nowych osób, co przy naturalnej rotacji pracowników, pozwala ograniczyć poziom zatrudnienia minimalizując do niezbędnego poziomu konieczność przeprowadzania zwolnień.

Obecnie w Getin Noble pracuje 5,6 tys. osób.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (1)

  • w każdej firmie są reorganizacje. nie ma się co dziwić. można tylko spekulować czemu tak jest. a w każdym razie z tego co widzę to obsługa klienta w getinie jest na bardzo wysokim poziomie, nawet lepiej niż się spodziewałam. szybko działają, i są po stronie klienta, super :)

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.