Zawód negocjatora telefonicznego bez tajemnic

Na stanowisko negocjatora telefonicznego aplikują zazwyczaj młode osoby. Czy warto starać się o pracę w tym zawodzie?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zawód negocjatora telefonicznego bez tajemnic

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

14 mar 2015 12:59


Podstawowym zadaniem negocjatora telefonicznego zatrudnionego w firmie zarządzającej wierzytelnościami jest nawiązanie kontaktu z klientem. Najpopularniejszą metodą jest rozmowa telefoniczna.

Czytaj też: Telemarketing, praca na słuchawce: Kto tak naprawdę do nas dzwoni?

Praca na tym stanowisku nie polega jednak wyłącznie na wykonaniu jednego telefonu. To proces, którego celem jest m.in. zbudowanie relacji z klientem oraz zmotywowanie rozmówcy do uregulowania swoich zobowiązań. W jego trakcie pracownik rozwija w sobie wiele umiejętności i nabywa nowe kompetencje.

Praca dla każdego?

Działania negocjatora telefonicznego to szeroko rozumiane mediacje z klientami. Wiedza z zakresu finansów czy prawa może być pomocna, jednak warto zaznaczyć, że osoby bez wykształcenia ekonomicznego czy prawnego również doskonale radzą sobie na tym stanowisku.

Brak doświadczenia również nie przekreśla szans na rozpoczęcie pracy w tym zawodzie. Liczą się osobiste predyspozycje, które weryfikowane są już podczas pierwszej rozmowy kwalifikacyjnej. Natomiast niezbędną wiedzę i umiejętności pomocne w pracy, negocjator nabywa w trakcie szkoleń oraz coachingów indywidualnych.

Czytaj też: "Dzwonię do pana, pani" to słynne słowa Janusza Weissa i dwóch milionów Polaków, którzy pracowali "na słuchawce"

Rozwój i nabywanie nowych kompetencji

Osobom na stanowisku negocjatora telefonicznego przydatne są określone kompetencje, które każdy może rozwinąć lub nabyć podczas wykonywania codziennych obowiązków. Pomocna jest umiejętność słuchania oraz siła perswazji, polegająca na przedstawieniu klientowi możliwych sposobów rozwiązania sprawy i wskazywaniu tego najskuteczniejszego.

W ten sposób negocjator telefoniczny doskonali swoje zdolności negocjacyjne. Istotną cechą dobrego pracownika contact center jest asertywność, pojmowana jako nastawienie na cel i konsekwentna realizacja planu rozmowy, niezależnie od zachowania klienta.

Niewątpliwą zaletą tej pracy jest także codzienny kontakt z ludźmi, który pozwala poszerzyć umiejętności o niezwykle cenioną w dzisiejszych czasach komunikatywność. Osoby na stanowisku negocjatora uczą się także dobrej organizacji czasu, panowania nad stresem i emocjami.

Praca, która daje perspektywy

Praca na stanowisku negocjatora telefonicznego gwarantuje stabilność zatrudnienia, możliwość rozwoju i awansu. Nowo zatrudnione osoby uczestniczą w kilkudniowych szkoleniach wstępnych i specjalistycznych. Dzięki nim zapoznają się ze swoimi obowiązkami i charakterem branży.

Jak wynika z doświadczeń Grupy Casus Finanse na stanowisko negocjatora telefonicznego aplikują zazwyczaj młode osoby. Średnia wieku to 25 lat, co daje możliwość pracy w młodym zespole.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA