Zatrudnię gracza? Dla rekruterów to dobra okazja

• Środowisko e-sportu może okazać się dla rekruterów ważnym źródłem cennych kandydatów.
• Gracze są bowiem obeznani z nowymi technologiami, umieją planować, szybko się uczą i potrafią pracować zespołowo.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zatrudnię gracza? Dla rekruterów to dobra okazja

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

24 lut 2016 12:08


Marzeniem każdego rekrutera jest znalezienie takiego źródła kandydatów, do którego dostęp mieliby tylko wybrańcy, a które zawierałoby rzesze utalentowanych kandydatów kochających technologię. Musieliby oni umieć pracować zarówno indywidualnie, jak i w zespole.

Takim źródłem jest e-sport, który obraca się wokół rozgrywek gier wideo. Jeśli gry sprawiają wrażenie nieistotnej zabawy, warto zdać sobie sprawę, że branża generuje większe przychody niż muzyka i filmy razem wzięte. Opłaca się też udział w zawodach – np. za zwycięstwo w mistrzostwach w Dota 2 pierwszy zespół otrzymał 6 mln dolarów.

Zdaniem HR-owca z Doliny Krzemowej Johna Sullivana środowisko graczy i fanów gier może być atrakcyjne dla rekruterów, ponieważ jest:

Otwarte – członkowie tego środowiska zwykle nie mają problemów z komunikacją i bezpośrednim kontaktem.

Utalentowane – w mediach społecznościowych i nowych technologiach gracze czują się swobodnie. Wygrywanie gier wymaga szybkości, planowania, pokonywania przeszkód, działania pod presją, przystosowywania się do gwałtownych zmian. Członkowie drużyn muszą współpracować i sprawnie się komunikować – również zdalnie.

Wewnętrznie powiązane – spośród aktualnych pracowników wielu i tak jest związanych z e-sportem, choćby biernie, więc prawdopodobnie posiadają kontakty do swoich bardziej zaangażowanych znajomych.

Pełne okazji – poza wirtualnymi turniejami jest wiele wydarzeń, na których trzeba pojawić się fizycznie- od małych LAN-party do wielotysięcznych imprez. W marcu odbędzie się w Katowicach Intel Extreme Masters - na 100-tysięczne wydarzenie przyjadą najlepsi zawodnicy świata.

Fot.: Intel Extreme Masters Fot.: Intel Extreme Masters

Związane z mediami – istnieje niezliczona ilość magazynów, programów, kanałów, stron i platform, z których korzystają e-sportowcy, dzięki czemu łatwo dotrzeć do nich z reklamą pracodawcy.

Wielopokoleniowe – graczami są nie tylko licealiści, ale również studenci, młodzi pracujący i jeszcze starsze osoby. Średnia wieku wynosi – wbrew pozorom – 35 lat.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA