Zarobki w ofercie pracy przyspieszą rekrutacje?

• Proces rekrutacyjny trwa w Polsce średnio 70 dni i jest coraz droższy.
• Jak się okazuje, 56 proc. kandydatów chciałoby znaleźć w ofercie konkretną informację na temat wynagrodzeń.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zarobki w ofercie pracy przyspieszą rekrutacje?

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

21 cze 2016 12:18


Szacuje się, że na całym świecie do 2018 r. aż 192 miliony osób zmieni pracę – to niemal jedna czwarta wszystkich obecnie zatrudnionych. Pomimo dużej rotacji, znalezienie wykwalifikowanego pracownika jest jednak coraz trudniejsze, o czym świadczy choćby fakt, że proces rekrutacyjny już teraz trwa w Polsce średnio aż 70 dni i jest coraz bardziej kosztowny

Z badania „Saratoga Human Capital Benchmarking 2015” PWC wynika, że wydatki związane z pozyskaniem nowego pracownika wzrosły o 40 proc. Średni koszt rekrutacji to 2640 zł. W przypadku firm produkcyjnych wzrasta on nawet do 4300 zł. Proces ten pochłania też o 43 proc. więcej czasu niż przed czterema laty.

Dlatego też – jak zwracają uwagę HR-owcy – to właśnie firmom szczególnie powinno zależeć na usprawnieniu i przyśpieszeniu tego procesu. Tymczasem aż 68 proc. Polaków szukających pracy uważa, że pracodawcy nie przywiązują wagi do tego, by przebiegał on płynnie i w przyjaznej atmosferze.

Czytaj też: Firmy IT ograniczają rekrutacje. "Nie liczba, a jakość się liczy"

– Niestety w naszym kraju poszukiwanie nowych pracowników w wielu miejscach nadal traktowane jest „po macoszemu”, a do przeprowadzenia rekrutacji niejednokrotnie oddelegowywane są osoby nie posiadające w tym zakresie ani odpowiednich kwalifikacji lub zapracowani menedżerowie, którzy rekrutują kandydatów w tzw. „międzyczasie” i w pośpiechu. To sprawia, że procedura selekcji kandydatów często się przedłuża i nie zawsze kończy wyborem właściwej osoby, a w dodatku może negatywnie wpłynąć na to, jak dany przedsiębiorca będzie postrzegany zarówno przez przyszłych, jak i obecnych pracowników – mówi Agnieszka Szczypińska, specjalistka HR z agencji pracy GP People.

– Tymczasem już od kilku lat głośno mówi się o tym, że rynek pracy ewoluuje w kierunku rynku pracownika, dlatego by przyciągnąć tych najlepszych, firmy już na sam proces rekrutacyjny powinny patrzeć przez pryzmat oczekiwań i potrzeb kandydatów. Ważne jest zadbanie o to, by w pierwszej kolejności nie kojarzył im się on z przypadkowością, nieładem i długim oczekiwaniem na informacje zwrotne bądź całkowitym brakiem feedbacku – dodaje.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.