Zakładka "kariera" na firmowej stronie zwiększa szanse na znalezienie dobrego pracownika

Część firmowej strony dedykowana karierze może skutecznie zachęcić kandydatów do aplikowania i poprawić ich późniejsze wrażenia z procesu rekrutacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Zakładka "kariera" na firmowej stronie zwiększa szanse na znalezienie dobrego pracownika

PODZIEL SIĘ


Autor: AT

21 maj 2015 11:22


Z badania Pracuj.pl „Specjaliści na rynku pracy” wynika, że aż 66% osób poszukuje informacji na temat potencjalnego pracodawcy na stronach internetowych firm, a w szczególności w zakładce „kariera/praca”. Eksperci eRecruiter podkreślają, że część firmowej strony dedykowana karierze może skutecznie zachęcić kandydatów do aplikowania i poprawić ich późniejsze wrażenia z procesu rekrutacji.

Obecnie, coraz częściej głównym źródłem wiedzy na temat pracodawców jest Internet. Zdecydowanie korzystniej dla pracodawcy będzie, jeśli informacje o nim kandydat znajdzie na firmowej stronie niż na forum internetowym, na które firma nie ma wpływu.

- Wydzielona zakładka „kariera” na firmowej stronie www to jeden z elementów, który najbardziej interesuje kandydatów. Spełnia ona dwie podstawowe role. Z jednej strony stanowi cenne źródło informacji o firmie, jej kulturze organizacyjnej i podejściu do rekrutacji. Z drugiej zaś, to także bardzo istotny kanał poszukiwania pracy. Ponad połowa zapytanych przez Pracuj.pl specjalistów (55%) odpowiedziała, że szuka nowych wyzwań właśnie poprzez strony internetowe interesujących ich firm – mówi Marcin Sieńczyk, business development director w eRecruiter.

Wartościowa zakładka „kariera”, czyli jaka?

Kluczem do efektywnego wykorzystania zakładki „kariera” jest zadbanie o to, żeby dostarczyć kandydatowi odpowiednich informacji, które pozwolą lepiej poznać organizację, ocenić, czy oczekiwania pracodawcy i kandydata są zbieżne, znaleźć interesującą ofertę pracy oraz lepiej przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej. W szczególności, wartościowa zakładka:

* Przedstawia firmę kandydatowi

Kandydat, zanim podejmie decyzję o zgłoszeniu się do procesu rekrutacyjnego, z pewnością najpierw poszuka informacji o firmie i upewni się, czy chciałby zyskać takiego pracodawcę. Dlatego sekcja informacyjna zakładki powinna być w szczególności atrakcyjna. Po pierwsze, warto tutaj przedstawić kulturę organizacyjną i wartości, którymi kieruje się firma. Po drugie, w zakładce „kariera” kandydat powinien znaleźć informacje na temat korzyści i benefitów dostępnych w firmie, które z pewnością ułatwią mu podjęcie decyzji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Anna K. 2015-05-26 17:10:44

Pracuj.pl pisze, że zakładka powinna byc mobilna, a sam jej system do rekrutacji jest mobilny. Jak chcialam zaaplikowac o pracę ze smartfona do firmy, która uzywa jej systemu, to wyrzuciło mi komunikat, że moja przeglądarka nie jest dostosowana do tego celu. Co za bzdura.To chyba jej ich system powinien bydostosowany do wyswietlania i aplikowania o pracę z urządzeń mobilnyhc. Z ludzi idiotów próbują zrobić zakrywając swoje tyły w stosunku do nowoczesnych systemów do rekrutacji. Porażka.