Wysoka pensja czy atmosfera w pracy nie wystarczą, by przyciągnąć informatyków

68 proc. firm planuje zatrudnić specjalistę w zakresie programowania i tylko 11 proc. firm zamierza zwolnić informatyka w najbliższych kwartałach.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Wysoka pensja czy atmosfera w pracy nie wystarczą, by przyciągnąć informatyków

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

20 maj 2015 13:33


Dynamiczny rozwój sektora IT sprawia, że stale wzrasta zapotrzebowanie na specjalistów
i ekspertów z tej branży. Atrakcyjne wynagrodzenie oraz znaczna ilość miejsc pracy powoduje, że to właśnie praca w sektorze IT jest jedną z najczęściej poszukiwanych.

Według badania Computerworld rynek pracy w tej branży mógłby spokojnie przyjąć o 20, a nawet 30 proc. więcej specjalistów. Dlatego też mówimy o rynku pracownika, nie zaś pracodawcy, gdyż to właśnie wykwalifikowany pracownik decyduje, z którą z firm chce współpracować. Zadaniem zaś pracodawcy jest stworzenie na tyle optymalnych i korzystnych warunków, aby takiego pracownika przyciągnąć i zatrzymać.

Outsourcing jako skuteczne rozwiązanie

Naturalną konsekwencją dysproporcji pomiędzy liczbą specjalistów na rynku a liczbą miejsc pracy jest duża konkurencja oraz rywalizacja o najlepszych pracowników z obszaru IT. Obecnie coraz bardziej popularną praktyką w tej branży staje się outsourcing pracowników. W ramach zawartej umowy, specjaliści w zakresie IT kierowani są do firmy, gdzie realizują projekty dla tych klientów. Powoduje to nie tylko ograniczenie kosztów, ale i ryzyka związanego z poszukiwaniem i zatrudnieniem własnych specjalistów.

Czytaj też: W branży IT są stanowiska, które nie muszą być obsadzone przez informatyków

– Nasza firma od wielu lat świadczy usługi outsourcingowe. Dysponujemy bazą delegowanych ekspertów, którzy są kierowani do konkretnych zadań, kiedy tylko pojawi się potrzeba po stronie naszego klienta. Po stronie pracodawcy leży obowiązek zadbania o swoich pracowników, którzy tam pracują chociażby poprzez dostarczenie im pizzy czy pączków na miejsce pracy, zatelefonowanie czy wszystko jest w porządku. W znacznej mierze chodzi o to, aby specjalista pracujący na miejscu u klienta czuł, że firma, w której pracuje dba o niego, a z drugiej strony, aby nie zapomniał, kto jest jego faktycznym pracodawcą. Korzyścią dla delegowanego specjalisty w zakresie IT jest dostęp do wiedzy oraz wymiana doświadczeń. Specjalista od IT może rozwijać swoje umiejętności i kompetencje, a to w istocie jest dla niego najważniejsze – mówi Monika Pobrotyń, dyrektor działu HR i administracji w Transition Technologies.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA