Wraca praca przez polecenie i rekomendację. Króluje Facebook

• Nawet 80 proc. poleceń pracy w mediach społecznościowych odbywa się za pomocą portalu społecznościowego Facebook.
• Takie wyniki publikuje Sotrender i Combine. Badanie wykonano na zlecenie nowej platformy LepszaPraca.pl „Rekrutacja 4.0”.
• W mediach społecznościowych najczęściej poszukuje się osób na stanowiska o dużej rotacji, choć nie brakuje ofert dla pracowników reklamy, programistów oraz pracowników z wąską specjalizacją.
• Pracę polecają najczęściej osoby prywatne (2/3 poleceń), nieco rzadziej publikują firmy pod konkretnymi markami.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wraca praca przez polecenie i rekomendację. Króluje Facebook

PODZIEL SIĘ


Autor: GP

2 cze 2016 13:46


W dobie rynku pracownika proces rekrutacji stał się niezwykle czasochłonny i wymagający, a znalezienie odpowiedniego kandydata, zwłaszcza na stanowisko specjalisty, zajmuje dziesiątki godzin. Pracownicy działów HR wskazują, że dostępne obecnie metody rekrutacji internetowej nie są w stanie sprostać ich oczekiwaniom. Podstawowym problemem, zdaniem ekspertów, jest niski poziom weryfikacji kompetencji i poziomu dopasowania kandydata do potrzeb organizacji w internetowych serwisach rekrutacyjnych. Specjaliści HR zwracają uwagę, że spora część CV trafiających do pracodawców za pośrednictwem serwisów pracy jest bowiem zupełnie nieadekwatna do potrzeb organizacji.

Czytaj: Symbioza przyrody i miasta jest możliwa

Coraz chętniej wykorzystywanym rozwiązaniem w rekrutacji staje się metoda rekomendacji. Zdaniem ekspertów, polecenie dla rekrutera to duże ułatwienie, wynikające z ograniczenia liczby analizowanych CV i jałowych spotkań z kandydatami. Pracownik, który rekomenduje znajomemu pracę, już wcześniej „wchodzi w buty HR” i dokonuje wstępnej preselekcji. Rzadko zdarza się, jak twierdzą eksperci, by osoby rekomendowane nie spełniały wymagań firmy, czego nie można powiedzieć o osobach pozyskiwanych przez serwisy ogłoszeniowe czy metodami tradycyjnymi.  

– Obecnie większość rekrutacji przeniosła się do internetu, brakuje jednak adekwatnych narzędzi, które faktycznie ułatwiają pracę działów HR. Brakuje także rzetelnych informacji na temat rozpowszechnienia zjawiska polecania pracy w internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych – komentuje Tomasz Szpikowski, współzałożyciel platformy LepszaPraca.pl.

Tę lukę planuje wypełnić nowe narzędzie rekrutacyjne LepszaPraca.pl. Rozwijając pomysł wykorzystania mediów społecznościowych oraz crowdsourcingu w rekrutacji, twórcy start-upu zdecydowali się na dokładne zbadanie potencjału rynku.

Jak poleca się pracę w social media

Według wyników badania przeprowadzonego przez firmy badawcze Combine  przy wsparciu Sotrendera na zlecenie Platformy LepszaPraca.pl, obecnie najpopularniejszym w Polsce medium społecznościowym używanym do polecania pracy jest Facebook. Treści związane z rekomendacjami na tym serwisie stanowią aż 80% wszystkich wzmianek na temat polecania pracy w social media. Aktywni są tam zarówno pracodawcy, jak i pracownicy. Poza Facebookiem pracę poleca się za pośrednictwem branżowych portali internetowych, Twittera oraz na forach dyskusyjnych.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Rekruter 2016-06-02 15:02:48

Ciekawy pomysł, jeśli to się przyjmie to za kilka lat pożegnamy tradycyjne agencje rekrutacyjne! Trzymam kciuki