Wewnętrzny HR czy agencja zatrudnienia. Kogo zaangażować w proces rekrutacji?

Rekrutacja to ważny element tworzenia marki pracodawcy. W czyje ręce lepiej ją powierzyć – zewnętrznej agencji czy wewnętrznego działu personalnego?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Wewnętrzny HR czy agencja zatrudnienia. Kogo zaangażować w proces rekrutacji?

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

15 kwi 2015 5:05


Według Goldenline pracodawcy coraz częściej decydują się szukać nowych pracowników na własną rękę. Aż 63 proc. firm samodzielnie publikowało w serwisie swoje oferty pracy. Dlaczego?

Firmy zdają sobie sprawę z tego, że ważnym elementem tworzenia wizerunku przedsiębiorstwa jest także odpowiednio prowadzona rekrutacja pracowników. Jak wynika z drugiej edycji badania Candidate Experience, przeprowadzonego z inicjatywy Koalicji na Rzecz Przyjaznej Rekrutacji, wśród blisko 3,5 tys. osób w wyniku negatywnych wrażeń wyniesionych z procesu rekrutacji 55 proc. studentów i absolwentów, a także 46 proc. specjalistów rezygnuje z zakupu produktów lub usług niedoszłego pracodawcy.

Czytaj też: Zarobki podczas rekrutacji to wciąż temat tabu

– Portale społecznościowe sprzyjają promocji firmy i tworzeniu  jej pozytywnego wizerunku jako pracodawcy. Szczególnie jeśli stoją za tym ludzie pracujący w danej organizacji – uważa Anna Jeleniewicz-Lada, starszy partner biznesowy HR w ING Życie. – Umożliwia to także kontakt z pasywnymi kandydatami, którzy mają swoje profile zawodowe w profesjonalnych portalach i czekają aż otrzymają interesującą dla nich ofertę pracy.

Czytaj też: W walce o najlepszych trzeba wyjść poza standardy. Oto 16 oryginalnych kampanii rekrutacyjnych

Zdaniem Marty Buszko, HR manager OEX, za rekrutacją przeprowadzaną przez wewnętrzny dział HR przemawia to, że osoby rekrutujące bardzo dobrze znają środowisko pracy oraz osobę, która zleca rekrutację. 

Potwierdza to Anna Jeleniewicz-Lada. – Wewnętrzny dział HR zna firmę i jej kulturę organizacyjną. Dzięki temu łatwiej mu zidentyfikować potrzeby menedżera i zespołu, do którego prowadzona jest rekrutacja. To z kolei przekłada się na wybór odpowiedniego kandydata, który sprawdzi się w określonym środowisku pracy oraz we współpracy z konkretnym zespołem i realizacji poszczególnych zadań – komentuje.

Według Buszko jeśli rekrutację prowadzi firmowy dział personalny, można wówczas sięgnąć po kandydatów z wewnątrz spółki, tym samym utwierdzając pracowników w realnej możliwości awansu, zmiany zakresu obowiązków. To z kolei wpływa pozytywnie na postrzeganie wizerunku pracodawcy. Ponadto proces ten jest zdecydowanie tańszy niż korzystanie z usług agencji.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.