W branży finansowej coraz więcej ofert pracy, a coraz mniej kandydatów

• W II kwartale 2016 roku instytucje z branży finansowej opublikowały na Pracuj.pl ponad 16 tys. ofert pracy skierowanych do specjalistów.
• Najczęściej poszukiwani są sprzedawcy, specjaliści ds. obsługi klienta, specjaliści ds. finansów, specjaliści IT oraz analitycy.
• Aby poradzić sobie z niedoborem pracowników, eksperci eRecruiter radzą skupić się na przygotowaniu dopasowanej oferty i usprawnieniu procesu rekrutacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

W branży finansowej coraz więcej ofert pracy, a coraz mniej kandydatów

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

18 lip 2016 11:55


– Branża finansowa jest jedną z tych branż, które nie uniknęły trudności w obszarze zatrudniania specjalistów. Ofert pracy przybywa, ale odpowiednich kandydatów nie. Oczywiście pierwszym elementem jest umiejętne skonstruowanie ogłoszenia o pracy, które przyciągnie uwagę, ale też upewni pracownika w przekonaniu, że to oferta dla niego. Należy również odpowiednio dobierać kanały dotarcia do kandydatów, co jest łatwiejsze, gdy na bieżąco monitoruje się efektywność rekrutacji – mówi Izabela Bartnicka z eRecruiter.

Dobre pierwsze wrażenie

Branża finansowa w ostatnim czasie mocno się zmieniała – dochodziło do fuzji, możliwe są zwolnienia związane z przenoszeniem bankowości do strefy online. Dlatego kandydaci mają w stosunku do instytucji finansowych konkretne oczekiwania. Odpowiedź na nie powinna znaleźć się w ofercie pracy.

Zdaniem Izabeli Bartnickiej dla przyszłych pracowników branży finansowej ważne jest zapewnianie stabilizacji. Umowa o pracę na czas nieokreślony czy informacja o stabilnej sytuacji firmy to tylko niektóre elementy, które warto uwypuklić w ogłoszeniu o pracy.

Pracownicy oczekują również licznych benefitów pozafinansowych, które także warto wypisać w ofercie pracy. Obok niezmiennych atutów takich jak jasna ścieżka kariery, dodatkowe szkolenia czy prywatna opieka medyczna, na znaczeniu zyskują benefity związane z elastycznością zatrudnienia.

– Coraz większa potrzeba zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym wymusza na pracodawcy stosowanie elastycznego czasu pracy, umożliwienie pracy zdalnej i zapewnienie potrzebnych do tego narzędzi – mówi Marta Bukowska, koordynator ds. rekrutacji w Nationale-Nederlanden.

W ogłoszeniu o pracy warto też dodać informację o proponowanej wysokości wynagrodzenia. Z 3. edycji raportu „Candidate Experience” zrealizowanego przez eRecruiter wynika, że aż 43 proc. pracowników oczekuje takiej wiadomości już na etapie zapoznawania się z ofertą. Aby uniknąć podawania konkretnych kwot można zastosować tzw. „widełki płacowe”.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Artur Ł. 2016-07-22 22:51:49

W ostatnim roku z branży finansowej w samej tylko Warszawie zwolnionych zostało kilka tysięcy osób. Na jedno wolne miejsce startuje 200-400 kandydatów i to można nazwać niedoborem specjalistów???