Użytkownicy Facebooka i Twittera na celowniku rekruterów. Kto ich śledzi najczęściej i co sprawdza?

Firma rekrutacyjna Adecco przeprowadziła badania dotyczące użyteczności portali społecznościowych w procesach rekrutacji pracowników. Co się okazało?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Użytkownicy Facebooka i Twittera na celowniku rekruterów. Kto ich śledzi najczęściej i co sprawdza?

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

28 paź 2014 13:08


Badanie (w którym udział wzięło ponad 600 rekruterów z Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, Bliskiego Wschodu i Afryki Północne), pokazało, że największy nacisk na używanie mediów społecznościowych w procesach rekrutacyjnych kładą firmy rekrutacyjne. 60 proc. przedstawicieli tej branży przyznało, że w ich organizacjach korzystanie z social media w działaniach rekrutacyjnych jest obowiązkowe lub rekomendowane.

Na drugim biegunie znajduje się przemysł i usługi. Tylko 28,6 proc. pracowników odpowiedzialnych za rekrutacje w tych branżach przyznało, że ich pracodawca rekomenduje lub wymusza korzystanie z mediów społecznościowych w czasie rekrutacji.

W branżach teleinformatycznej i spożywczej odsetek ten wyniósł odpowiednio 54,5 proc. i 31,3 proc.

Czytaj też: Oferty jak wpis na Twitterze i grywalizacja - tak firmy zaczynają szukać pracowników

Odgórne zalecenia do prowadzenia działań rekrutacyjnych w mediach społecznościowych nie są domeną najmniejszych firm, zatrudniających mniej niż 10 osób (28,5 proc.). Co ciekawe najczęściej używanie portali społecznościowych w rekrutacji wymuszają lub rekomendują firmy z przedziału 10-50 pracowników (66,1 proc.). Ten odsetek w przypadku firm 50-250 wyniósł 47,4 proc., a firm zatrudniających powyżej 250 osób 51,8 proc.

Czytaj też: Prezesi unikają mediów społecznościowych. Czy słusznie?

- To, że branża rekrutacyjna, poszukując kandydatów na pracowników, jest tak aktywna w mediach społecznościowych nie powinno dziwić. W dzisiejszym świecie to co dzieje się w sferze social media to nie jest jakiś wirtualny, oderwany od rzeczywistości świat. Dla coraz większej grupy uczestników rynku pracy Facebook, LinkedIn, czy Twitter to tak samo istotna część rzeczywistości, jak każda inna. – mówi Michał Gołgowski, Permanent Placement Director w Adecco Poland.

- Co więcej, powszechność urządzeń mobilnych takich jak smartfony, czy tablety, które dają właścicielom nieprzerwany dostęp do internetu czyni z mediów społecznościowych najbardziej dynamiczny kanał dotarcia do potencjalnych kandydatów. Social media to oczywiście także skarbnica wiedzy o kandydatach – dodaje Gołgowski.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA