Tysiąc miejsc pracy w kompleksie przy katowickim dworcu

Około tysiąca osób znajdzie pracę w otwieranej 18 września Galerii Katowickiej - komercyjnej części inwestycji, w ramach której przebudowano katowicki dworzec kolejowy. Na samym dworcu od początku września podróżni mogą już korzystać ze wszystkich nowych peronów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Tysiąc miejsc pracy w kompleksie przy katowickim dworcu

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP

4 wrz 2013 16:00


Galeria Katowicka to ostatnia i największa część kompleksu handlowo-komunikacyjnego, powstającego przy współpracy firm Neinver Polska i Meyer Bergman oraz PKP SA. Łączna wartość przedsięwzięcia to ok. 240 mln euro.

Jak poinformował przedstawiciel inwestora Daniel Muc, w ok. 250 sklepach oraz punktach usługowych handlowej części kompleksu pracę znajdzie ok. tysiąca osób. Ponad 90 proc. z ok. 50 tys. m kw. powierzchni handlowej zostało już wynajęte.

Na 17 września przewidziano oficjalne zakończenie inwestycji. Dzień później kompleks handlowy ma zostać otwarty dla klientów. Wraz z otwarciem Galerii Katowickiej w podziemnych kondygnacjach kompleksu udostępniony zostanie płatny parking na ok. 1,2 tys. samochodów.

W przyszłości obok kompleksu ma jeszcze stanąć biurowiec.

Dworcową część inwestycji oddano do użytku pod koniec października ub. roku. Kosztowała ok. 76 mln euro i liczy ok. 7 tys. m kw. powierzchni, z czego ogólnodostępnych jest ok. 5 tys. m kw., a przeznaczonych do obsługi pasażerów - ok. 3 tys. m kw. Na początku lutego uruchomiono też zlokalizowany pod dworcem niewielki podziemny terminal autobusowy. W tym samym czasie otwarto przejazd pod budynkiem podziemnym odcinkiem ul. Dworcowej.

Od 2 września - po zakończonej przebudowie - podróżni mogą korzystać z wszystkich peronów tej najważniejszej stacji kolejowej w regionie. Niezależnie od budowy kompleksu dworcowo-handlowego prowadzona była przez Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP PLK modernizacja torów i peronów stacji Katowice.

Warta ponad 70 mln zł inwestycja pierwotnie miała być gotowa przed końcem 2012 r. Do przedłużenia prac przyczyniła się m.in. upadłość jednego z podwykonawców, katowickiej firmy Budus. Po zakończeniu prac Katowice stały się czwartą w Polsce tak dużą stacją kolejową, której wszystkie perony i tory są w pełni zadaszone.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.