Twoje rekrutacje nie są już tak efektywne? Zmień to

Oferta pracy w dzisiejszych czasach jest poniekąd „ofertą handlową”, która ma przekonać kandydata do aplikowania, a sama rekrutacja wymaga dużego wysiłku i wkładu finansowego. Masz poczucie, że jako HR-owiec radzisz sobie gorzej niż kiedyś? Dowiedz się dlaczego, i jak to zmienić.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Twoje rekrutacje nie są już tak efektywne? Zmień to

PODZIEL SIĘ


Autor: Poloniusz

14 sty 2014 10:49


Jeszcze kilka lat wstecz rekrutacja była łatwiejsza. Po pierwsze, nie było dużej konkurencji, więc osiągnięcie sukcesu i zrekrutowanie pożądanych kandydatów było tym samym łatwiejsze - nie musieliśmy używać chwytliwych haseł reklamowych, by przekonać kandydata, że nasza oferta jest tą idealną dla niego.

Nie mieliśmy także zbyt dużego wyboru wśród portali rekrutacyjnych, nie musieliśmy ciągle decydować, na jakim portalu chcemy publikować swoje ogłoszenia. Nasza firma nie musiała również tak często analizować skuteczności portali internetowych, by minimalizować nakłady finansowe na odpłatne ogłoszenia rekrutacyjne.

Co się zmieniło?

W ciągu ostatnich lat mogliśmy zaobserwować kilka zmian, największą z nich jest potrzeba budowy pozytywnego i profesjonalnego wizerunku firmy w oczach potencjalnych kandydatów. Ważna jest również konkurencyjność na rynku rekrutacyjnym, która objawia się m.in. w oferowanych warunkach pracy, które nie są już obojętne naszym potencjalnym kandydatom.

Przez te wszystkie lata nabrali oni większej świadomości, niż ci się wydaje. Zwracają bardzo dużą uwagę na to, dla kogo chcą pracować, dzięki komu mogą wyjechać do pracy za granicę - te wszystkie aspekty nie są już dla nich nieistotne.

Trzecią przyczyną jest ich doświadczenie, które zdobywali przez te wszystkie lata na rynkach zagranicznych, pracując dla wielu pracodawców. Im bardziej doświadczonego pracownika poszukujesz, na tym większy opór może trafić twoja oferta pracy. Gra toczy się zatem o warunki pracy, jakie oferujesz, o to, w jaki sposób zredagujesz swoją ofertę zatrudnienia, oraz o opinie, jakie ma twoja firma wśród internautów.

Wybór portalu też nie jest bez znaczenia. Wszystko zależy bowiem od tego, jakiej grupy docelowej poszukujesz, i czy portale, jakie wybierasz, są widoczne również w największej wyszukiwarce obecnych czasów „Google".

Co obecnie może skłonić kandydatów do wybrania właśnie twojej oferty pracy?

Impuls, pierwsze wrażenie, zasłyszana opinia, a przede wszystkim widoczność. Bądź widoczny i wyróżniaj się wśród konkurencji! Idź w kierunku innowacyjnych rozwiązań rekrutacyjnych. Owszem, trzymaj się szablonów, ale mimo wszystko wprowadź pierwiastek „indywidualnego" podejścia do kandydata, również w ogłoszeniach rekrutacyjnych. Pamiętaj, że wszystko wokół się zmienia, także sposób, w jaki kandydaci postrzegają twoje oferty pracy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.