Trendy w rekrutacji: Kogo będą poszukiwać pracodawcy?

• Rozwiązania mobilne zmuszają firmy do zmiany sposobów ich funkcjonowania oraz modeli biznesowych.
• Pracodawcy zmagają się z niedoborem specjalistów z obszaru naukowego, technologicznego, inżynieryjnego oraz matematycznego (tzw. STEM).
• Rośnie liczba rekrutacji na stanowiska związane z bezpieczeństwem IT.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Trendy w rekrutacji: Kogo będą poszukiwać pracodawcy?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

1 lut 2016 19:27


− W wielu sektorach rynku bardzo wyraźnie zaznacza się trend, zgodnie z którym pracownicy na co dzień współpracują z nowoczesnymi technologiami oraz bazami danych. Zauważamy to również w branży rekrutacyjnej, która jednak w głównej mierze opiera się na relacjach międzyludzkich – twierdzi Michał Młynarczyk, managing director Hays Poland.

Z doświadczenia konsultantów Hays wynika, że organizacje reprezentujące wszystkie branże już teraz zauważają ogromny wpływ zmian technologicznych na ich pracę i są świadome, że tempo zmian dodatkowo przyspieszy w 2016.

Koncentracja na pełnym wykorzystywaniu danych

Big data, a więc zbiory obszernych danych dopiero od niedawna zaczęły być wykorzystywane jako istotne narzędzie biznesowe.

Czytaj też: Trendy w rekrutacji 2016: Jak zmieni się praca HR-owca?

− Wielu klientów z branży marketingu i technologii finansowych gromadzi i korzysta z danych w celu sporządzania prognoz dotyczących zachowań klientów – tłumaczy Michał Młynarczyk.

– W 2016, zapotrzebowanie na analityków danych będzie rosło, a kluczowe będą kompetencje w zakresie „tłumaczenia” danych na realne działania firmy - dodaje.

Strategiczna rola customer experience

Klienci spodziewają się dostępności najnowszych rozwiązań technologicznych zaraz po ich wprowadzeniu na rynek oraz oczekują, że obsługa klienta za każdym razem będzie szybka, spójna i na wysokim poziomie.

− Rok 2016 będzie okresem innowacji w obszarze obsługi klienta. Największe zmiany będą dotyczyły lepszego adresowania oferty do klientów, zwiększania personalizacji usług oraz polepszania przepływu informacji na temat produktu – przewiduje Młynarczyk.

Rozumienie oczekiwań klientów, ich sposobów działania i umiejętność zastosowania tych informacji w praktyce będą kompetencjami poszukiwanymi wśród ekspertów ds. customer experience.

Inwestycja w bezpieczeństwo

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii oraz baz danych, zwiększa się ryzyko przestępczości internetowej.

− Od jakiegoś czasu zauważamy wzrost liczby rekrutacji na stanowiska związane z bezpieczeństwem IT. Od osób pełniących taką funkcję nie oczekuje się jedynie ustabilizowania sytuacji po naruszeniu bezpieczeństwa firmy, ale stałego zapobiegania cyberatakom i rozwijania systemów bezpieczeństwa – tłumaczy Michał Młynarczyk.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA