Trendy w rekrutacji: Kogo będą poszukiwać pracodawcy?

0 0
Trendy w rekrutacji: Kogo będą poszukiwać pracodawcy?
Zdaniem Michała Młynarczyka, rozwiązania mobilne już teraz zmuszają firmy do zmiany sposobów ich funkcjonowania oraz modeli biznesowych. (Fot. Mat. pras.)

• Rozwiązania mobilne zmuszają firmy do zmiany sposobów ich funkcjonowania oraz modeli biznesowych.
• Pracodawcy zmagają się z niedoborem specjalistów z obszaru naukowego, technologicznego, inżynieryjnego oraz matematycznego (tzw. STEM).
• Rośnie liczba rekrutacji na stanowiska związane z bezpieczeństwem IT.

− W wielu sektorach rynku bardzo wyraźnie zaznacza się trend, zgodnie z którym pracownicy na co dzień współpracują z nowoczesnymi technologiami oraz bazami danych. Zauważamy to również w branży rekrutacyjnej, która jednak w głównej mierze opiera się na relacjach międzyludzkich – twierdzi Michał Młynarczyk, managing director Hays Poland.

Z doświadczenia konsultantów Hays wynika, że organizacje reprezentujące wszystkie branże już teraz zauważają ogromny wpływ zmian technologicznych na ich pracę i są świadome, że tempo zmian dodatkowo przyspieszy w 2016.

Koncentracja na pełnym wykorzystywaniu danych

Big data, a więc zbiory obszernych danych dopiero od niedawna zaczęły być wykorzystywane jako istotne narzędzie biznesowe.

Czytaj też: Trendy w rekrutacji 2016: Jak zmieni się praca HR-owca?

− Wielu klientów z branży marketingu i technologii finansowych gromadzi i korzysta z danych w celu sporządzania prognoz dotyczących zachowań klientów – tłumaczy Michał Młynarczyk.

– W 2016, zapotrzebowanie na analityków danych będzie rosło, a kluczowe będą kompetencje w zakresie „tłumaczenia” danych na realne działania firmy - dodaje.

Strategiczna rola customer experience

Klienci spodziewają się dostępności najnowszych rozwiązań technologicznych zaraz po ich wprowadzeniu na rynek oraz oczekują, że obsługa klienta za każdym razem będzie szybka, spójna i na wysokim poziomie.

− Rok 2016 będzie okresem innowacji w obszarze obsługi klienta. Największe zmiany będą dotyczyły lepszego adresowania oferty do klientów, zwiększania personalizacji usług oraz polepszania przepływu informacji na temat produktu – przewiduje Młynarczyk.

Rozumienie oczekiwań klientów, ich sposobów działania i umiejętność zastosowania tych informacji w praktyce będą kompetencjami poszukiwanymi wśród ekspertów ds. customer experience.

Inwestycja w bezpieczeństwo

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii oraz baz danych, zwiększa się ryzyko przestępczości internetowej.

− Od jakiegoś czasu zauważamy wzrost liczby rekrutacji na stanowiska związane z bezpieczeństwem IT. Od osób pełniących taką funkcję nie oczekuje się jedynie ustabilizowania sytuacji po naruszeniu bezpieczeństwa firmy, ale stałego zapobiegania cyberatakom i rozwijania systemów bezpieczeństwa – tłumaczy Michał Młynarczyk.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.