Trendy w rekrutacji 2016: Jak zmieni się praca HR-owca?

Jakimi kanałami i sposobami firmy będą starały się pozyskiwać pracowników w nowym roku? Poznajcie zdania naszych ekspertów.

Autor: Justyna Koc, Jolanta Miśków 3 sty 2016 9:45

REKLAMA

– W obszarze rekrutacji pojawia się wiele ciekawych, niestandardowych pomysłów na poszukiwanie kandydatów. Jednym z przykładów może być komunikacja skierowana do klientów związanych już z daną marką czy jej produktami. Firma może skierować do nich przekazy jako pracodawca, traktując jako potencjalnych kandydatów i informować o rekrutacjach, np. w formie sms-ów czy e-maili.

W rekrutacji intensywnie wykorzystywane są także sieci społecznościowe: zarówno te o charakterze ogólnym jak LinkedIn, jak i portale dedykowane specjalistom z jednej specyficznej branży, czy wreszcie serwisy oferujące nagrody za polecanie specjalistów osobom niezajmującym się zawodowo rekrutacją – jak shookai czy sharehire.

Coraz powszechniejszym trendem jest także publikowanie przedziałów płacowych oferowanych na ogłaszanym stanowisku, co powoduje autoselekcję ofert pracy po stronie kandydatów. W dłuższej perspektywie trendy te mogą zaowocować ograniczeniem roli agencji rekrutacyjnych, a z zawodu rekrutera uczynić przede wszystkim specjalistę… od świata mediów społecznościowych – komentuje Izabela Jarosz, dyrektor HR w firmie Allegro.


1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

thinkENGLISH.pl 2016-01-05 13:22:42

Od jakiegoś czasu mówi się też o automatyzacji procesów HR przez platformy takie jakie Codility.
My zastanawiamy się jak efektywnie weryfikować umiejętności kandydatów w zakresie języków obcych.

REKLAMA