Tłumy chętnych do pracy może zapewnić odpowiedni employer branding

Pomimo szerokich zapewnień o strategicznym podejściu do rekrutacji pracowników, wiele firm nie zwraca wystarczającej uwagi na długoterminowe korzyści związane z umiejętnym budowaniem wizerunku dobrego pracodawcy. Tymczasem pośród źródeł dominacji takich gigantów jak Google, Starbucks czy Verizon, jest między innymi umiejętnie wdrożony employer branding.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Tłumy chętnych do pracy może zapewnić odpowiedni employer branding

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

27 maj 2014 10:43


Celem employer branding jest zbudowanie pozytywnego i spójnego wizerunku firmy jako pracodawcy, wśród pracowników, kandydatów na rynku pracy oraz klientów i partnerów biznesowych. Narzędzi służących osiągnięciu tego celu jest mnóstwo, od internetowej zakładki „kariera" na stronie firmy, po szeroko zakrojone kampanie promocyjne w mediach.

- Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy z faktu, że elementem budowania wizerunku przedsiębiorstwa jest także odpowiednio prowadzona rekrutacja pracowników. Lakoniczne ogłoszenia, wypełnione frazesami w rodzaju: „dynamicznie rozwijająca się, międzynarodowa firma" nie wzbudzą w potencjalnych kandydatach chęci przynależności do firmy. - mówi Marcin Kotus z Feender.com, portalu gromadzącego oferty pracy i staży.

- Bardzo często ogłoszenia kończą się zdaniem „odpowiemy jedynie na wybrane oferty". Umacnia to w kandydatach poczucie, że nie są traktowani do końca poważnie. Firmy stosujące strategię employer branding nie pozwalają sobie na ignorowanie żadnego kandydata. Nagłe zerwanie kontaktu również nie wchodzi w grę. Dobrze potraktowany potencjalny pracownik, nawet jeśli nie otrzyma wymarzonego stanowiska, wyniesie z całego doświadczenia bardzo pozytywną opinię o firmie, którą będzie powielał w swoim otoczeniu - dodaje Kotus.

Narzędzia stosowane w strategii employer branding znacznie wykraczają poza sam proces rekrutacji pracowników. Tradycyjnie mnóstwo opcji działania dostarcza internet, będący naturalnym kanałem dotarcia do interesującej nas grupy docelowej. Szalenie istotna jest umiejętna promocja firmy w wyszukiwarkach i serwisach społecznościowych, na których potrzeby dobrze jest tworzyć odpowiednie materiały promocyjne. Filmy, gry czy relacje z eventów pracowniczych pomogą nam zbudować wizerunek firmy jako przyjaznego miejsca pracy.

Employer branding obejmuje również działania wykraczające poza świat wirtualny. Wiele firm zdaje sobie sprawę z potrzeby zaistnienia w świadomości młodych ludzi, stąd organizowanie specjalnych akcji promocyjnych na uczelniach wyższych. Równie istotne jest aranżowanie w firmie dni otwartych, udział w targach pracy oraz umieszczanie ogłoszeń o pracę w prestiżowych wydawnictwach prasowych. Nie da się jednak zaprzeczyć, że ogłoszenia prasowe odchodzą powoli do lamusa, a największe pole do popisu daje internet.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA