Takie ogłoszenia o pracę kandydaci omijają szerokim łukiem

Ogłoszenie o pracę powinno skłaniać kandydatów do aplikowaniana na dane stanowisko. Tymczasem okazuje się, że firmy publikując ofertę popełniają błędy, które zamiast przyciągać kandydatów... odstręczają ich. Co najbardziej nie budzi ich zaufania?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Takie ogłoszenia o pracę kandydaci omijają szerokim łukiem

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

9 kwi 2015 13:22


Z badania przeprowadzonego przez Pracuj.pl "Specjaliści na rynku pracy" wynika, że elementem, który najbardziej zniechęca kandydatów do aplikowania, jest brak nazwy firmy w ogłoszeniu (62 proc. wskazań).

Ponad połowa rekrutowanych niechętnie odpowiada na oferty pracy, w których nie jest jasno określone stanowisko pracy (53 proc.), lub gdy brakuje szczegółowych informacji na temat tego, co firma oferuje pracownikowi (51 proc.). 40 proc. respondentów odstręczają wygórowane wymagania, a 30 proc. kandydatów chciałoby, aby w ogłoszeniu o pracy podana była wysokość wynagrodzenia.

Eksperci platformy rekrutacyjnej eRecruiter podkreślają, że decyzję o tym, czy aplikować na dane stanowisko pracy, kandydat podejmuje najczęściej w ciągu kilku sekund. W pierwszej kolejności ma na to wpływ właśnie ogłoszenie o pracę.

- Zadaniem rekrutera powinno być takie przygotowanie ogłoszenia, aby zachęcić kandydatów do aplikowania i wyróżnić ofertę spośród innych. Warto wiedzieć, jakie błędy najczęściej popełniamy, bo
w codziennym natłoku obowiązków rekrutacyjnych zazwyczaj brakuje czasu na chwilę refleksji nad treścią ogłoszenia. Korzystamy z utartych szablonów, zmieniając tylko nazwę stanowiska i oczekiwania. A nawet w tych obszarach zdarzają się wpadki np. nieadekwatna nazwa stanowiska, zbyt rozbudowany lub odwrotnie, zbyt lakoniczny, opis wymagań wobec kandydatów – mówi Izabela Bartnicka, Sales Team Leader w eRecruiter.

Firmy, które tworzą i publikują ogłoszenia, powinny przywiązywać do nich szczególną uwagę, gdyż brak istotnego elementu może przyczynić się do zebrania mniejszej liczby lub mniej wartościowych aplikacji. W niektórych firmach odsetek nowozatrudnionych, którzy rezygnują z pracy w ciągu pierwszego roku, sięga nawet 25 proc.

- Taki wynik może wskazywać na to, że proces rekrutacji i selekcji pracowników był przeprowadzony niewłaściwie. A bardzo często ma to swój początek w nieodpowiednim przygotowaniu oferty pracy. Aby tego uniknąć, warto na bieżąco badać efektywność publikowanych ogłoszeń oraz całych procesów rekrutacji, na przykład przy pomocy platform do zarządzania procesami rekrutacji. To z pewnością wpłynie na podejmowanie lepszych decyzji o wyborze odpowiednich kandydatów – mówi Marcin Sieńczyk, Business Development Director w eRecruiter.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA