Szukamy pracy, nawet jeśli już ją mamy

• Nawet mając stałą pracę, Polacy regularnie sprawdzają serwisy związane z karierą i rekrutacją.
•  Dla największej grupy pracowników najlepszym pracodawcą jest wciąż duża korporacja, zapewniająca prestiż i perspektywy awansu.

REKLAMA
Puls HR Puls HR

Szukamy pracy, nawet jeśli już ją mamy

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

29 wrz 2016 13:30


42 proc. badanych przez MonsterPolska.pl przegląda ogłoszenia wtedy, kiedy myśli o zmianie dotychczasowej pracy, a aż 38 proc. nawet wtedy gdy takiej zmiany nie planuje – po prostu, aby być na bieżąco. Jedynie co 5. respondent sprawdza oferty wyłącznie wtedy, gdy nie ma pracy.

– Jesteśmy społeczeństwem coraz bardziej otwartym na zmiany. Nawet, gdy nasza obecna praca nas zadowala, z tyłu głowy mamy myśl, że zawsze może trafić się lepsza oferta. Dlatego monitorujemy rynek, aby nie przegapić nadarzającej się okazji. Taka sytuacja to wyzwanie dla pracodawców, którzy muszą wkładać coraz więcej wysiłku w to, by zatrzymać pracowników w firmie – mówi Bartosz Struzik, dyrektor zarządzający międzynarodowego serwisu z ofertami pracy MonsterPolska.pl.

Gdzie chcemy pracować?

Serwis zapytał badanych również o to, jaki typ pracodawcy preferują. Okazało się, że dla największej grupy pracowników (35 proc.) najlepszym pracodawcą jest duża korporacja, zapewniająca prestiż i perspektywy awansu. Co piąty badany najchętniej pracowałby w firmie z sektora państwowego, która m.in. zapewnia dobre warunki socjalne. 14 proc. wskazań padło na start-upy i małe firmy, w których ma się większy wpływ na podejmowane decyzje. Jedynie 6 proc. respondentów najchętniej wybrałoby wolność samozatrudnienia. Dla czwartek części badanych typ pracodawcy nie ma większego znaczenia.

– Przywiązanie do korporacji jest nadal bardzo duże, jednak prognozujemy, że ta tendencja będzie maleć. Z badań przeprowadzonych jakiś czas temu przez Monster wśród pokolenia millenium wynika, że ci pracownicy zdecydowanie preferują małe i średnie firmy. Rośnie również liczba freelancerów – podkreśla ekspert MonsterPolska.pl.

Zaufany pracodawca

Z badania wynika również, że kandydaci lubią wiedzieć z jakim pracodawcą mają do czynienia i dlatego w procesie rekrutacji sprawdzają informacje o nim. Szukają ich przede wszystkim na stronie internetowej firmy – to źródło wskazało aż 70 proc. badanych. Jedynie 34 proc. uczestników ankiety zagląda na zakładkę kariery na stronie pracodawcy. Ważne są fora internetowe, na które zagląda aż 59 proc. kandydatów, oraz profile pracodawców w serwisach ogłoszeniowych (30 proc.). Jeden na trzech kandydatów pyta znajomych, a jeden na pięciu zagląda na profile w mediach społecznościowych. Jedynie 3,5 proc. badanych nie sprawdza przyszłego pracodawcy w żaden sposób.

– Ten wynik tylko potwierdza rosnące znaczenie employer brandingu. W dzisiejszych czasach samo bycie dobrym pracodawcą przestaje wystarczać. Potrzeba jeszcze aktywności i pomysłu na to, jak poinformować o tym potencjalnych pracowników – podsumowuje Bartosz Struzik.

Badanie przeprowadzone zostało w sierpniu i wrześniu 2016 r. Udział w nim wzięło 200 pracowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

IMHO 2016-09-29 16:24:45

Jeżeli firma jest dobrym pracodawcą to nie potrzebuje reklamy. Wieść sama się niesie. Podobnie jest gdy firma jest kiepskim pracodawcą. Informacje łatwo znaleźć. Najgorsi pracodawcy pakują miliony w wizerunek ale to co najwyżej może zadziałać na kogoś kto tam nigdy nie pracował. Ma to też przełożenie na rotację.

REKLAMA