Szukam pracy: Jak stworzyć odpowiedni profil w mediach społecznościowych?

• Dla każdej osoby starającej się zmienić pracę, kluczowe mogą okazać się dwie kwestie – obecność w internecie, a także dobrze przygotowane CV.
• W mediach społecznościowych kandydat powinien opisać swoje doświadczenie i umiejętności oraz opublikować profesjonalne zdjęcie.
• Trzeba też pamiętać o CV, które jest wizytówką kandydata. Ważna jest zarówno forma aplikacji, jak i jej zawartość.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Szukam pracy: Jak stworzyć odpowiedni profil w mediach społecznościowych?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

23 maj 2016 12:21


Chociaż liczba ofert pracy cały czas rośnie, nadal by dostać dobrą pracę - zwłaszcza na stanowiskach specjalistycznych - nie wystarczy znać się na swoim fachu, ale również umieć dobrze się zareklamować i dotrzeć do pracodawcy. By to się udało, niezbędne jest dobrze przygotowane CV oraz umiejętne wykorzystywanie profili społecznościowych.

- Dla rekruterów są one nie tylko świetnym sposobem do nawiązywania kontaktu z kandydatami, ale również weryfikacji ich umiejętności - mówi Anna Moryc, konsultant w firmie doradztwa personalnego Experis, specjalizującej się w rekrutacji w obszarach finansowym, inżynieryjnym oraz IT.

Obecność na portalach społecznościowych, pomaga też podtrzymać zawartą już znajomość.

- Rekruter, który wcześniej miał kontakt z poszukującym pracy, zwykle chętnie powraca do rozmów z nim, kiedy tylko otrzyma sygnał, że kandydat jest znów otwarty na nowe możliwości. Samemu kandydatowi znacznie łatwiej będzie też ten sygnał wysłać za pośrednictwem takiego serwisu – nawet, jeśli wcześniejsza propozycja nie spotkała się z zainteresowaniem - dodaje przedstawiciel Experis.

Co powinno znaleźć się w profilu kandydata na portalu, poprzez który poszukuje pracy?

Trzy elementy, o których zamieszczeniu nie można zapomnieć to: doświadczenie, umiejętności oraz profesjonalne zdjęcie. Warto nie ignorować tego ostatniego, bo będzie ono kojarzone z naszym wizerunkiem. Fotografia powinna być więc profesjonalna, biznesowa, ale również sympatyczna.

Nie można też bać się chwalić sukcesami – jeśli pozyskaliśmy strategicznego klienta lub przyczyniliśmy się do realizacji ważnego projektu, bez wątpienia warto o tym wspomnieć. Można również zamieścić linki prowadzące do przykładów naszych działań, które wcześniej zostały zamieszczone w internecie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.