Szef Porsche zastąpi prezesa Volkswagena?

Matthias Mueller, szef Porsche, spółki-córki Volkswagena ma zastąpić dotychczasowego prezesa koncernu, Martina Winterkorna. Ze stanowisk ustąpili ponadto członek zarządu Porsche Wolfgang Hatz oraz członek zarządu Audi Ulrich Hackenberg.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Szef Porsche zastąpi prezesa Volkswagena?

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/JP

25 wrz 2015 9:09


Dotychczasowy prezes Volkswagena Martin Winterkorn złożył w środę 23 września rezygnację. Jego następcę wybierze w piątek 25 września rada nadzorcza koncernu.

Afera spowodowała ponadto dalsze dymisje - według agencji dpa ze stanowisk ustąpili członek zarządu Porsche do spraw innowacji Wolfgang Hatz oraz sprawujący tę samą funkcję w kierownictwie podległej również Volkswagenowi spółki Audi Ulrich Hackenberg.

W poniedziałek 21 września poinformowano o wstrzymaniu w USA sprzedaży nowych i używanych samochodów Volkswagen oraz Audi z czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi. Dzień wcześniej koncern przyznał się do manipulowania pomiarami stężenia szkodliwych substancji w spalinach tych pojazdów.

Zarzuty wobec Volkswagena

Amerykańska rządowa Agencja Ochrony Środowiska (EPA) zarzuca Volkswagenowi, że za pomocą specjalnego oprogramowania łamał ustawę o ochronie klimatu (Clean Air Act). Jak jednocześnie wskazuje, producent musi usunąć zakwestionowane rozwiązanie z około 482 tys. sprzedanych w USA samochodów.

Jeśli prowadzone obecnie przez EPA dochodzenie potwierdzi zarzuty wobec Volkswagena, to ewentualna kara dla koncernu może wynieść do 37,5 tys. dolarów za każdy zakwestionowany samochód czyli w sumie ponad 18 mld USD.

Po pierwszych rozmowach z komisją śledczą niemieckiego ministerstwa transportu szef tego resortu Alexander Dobrindt oświadczył w czwartek, że również silniki Diesla używanych w Europie samochodów Volkswagen były przedmiotem podobnych manipulacji.

Komisja Europejska wezwała państwa unijne do podjęcia własnych dochodzeń w tej sprawie.

- Zachęcamy wszystkie kraje członkowskie UE do przeprowadzenia dochodzeń na szczeblu krajowym. Musimy mieć pełny obraz, czy i ile pojazdów w UE zostało wyposażonych w niewłaściwe urządzenia, które są zakazane przepisami unijnymi - powiedziała rzeczniczka KE ds. rynku wewnętrznego i przemysłu Lucia Caudet.

Własne postępowania wyjaśniające wszczęły już władze Francji, Włoch i Wielkiej Brytanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA