Świat potrzebuje ponad pół miliona nowych pilotów

Przewoźnicy już narzekają na brak wyspecjalizowanych inżynierów lotnictwa, tymczasem zapotrzebowanie na pilotów szybuje w górę. Czy lotnictwo czeka zatem twarde lądowanie?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Świat potrzebuje ponad pół miliona nowych pilotów

PODZIEL SIĘ


Autor: Joanna Oreł

15 wrz 2014 5:18


Według danych Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO) do 2020 roku w branży lotniczej w Europie będzie potrzebnych ok. 20 tys. specjalistów. Poszukiwani są głównie inżynierowie i licencjonowani mechanicy lotniczy. W drugiej kolejności – piloci, kontrolerzy ruchu lotniczego i obsługa lotnisk.

 Czytaj też: Szkoła w Elblągu będzie kształcić przyszłych pilotów

Z kolei amerykański producent samolotów – Boeing wyliczył, że przez 20 najbliższych lat na świecie będzie praca dla 533 tys. nowych pilotów (po 27 tys. osób każdego roku) i 584 tys. mechaników.

Największe zapotrzebowanie jest na rynku azjatyckim (216 tys. pilotów). W drugiej kolejności personelu lotniczego brakuje w Europie (94 tys. pilotów). Na trzecim miejscu pod względem zapotrzebowania na pracowników w raporcie „Prognoza rynku pilotów i techników” znajduje się Ameryka Północna (88 tys. osób).

Młodzi nadal lgną do zawodu pilota

– Rynek światowy ciągle się rozwija. W tej chwili mamy ok. 55 tys. samolotów lotnictwa cywilnego. Pilot nadal jest zawodem przyszłości, bo dotychczas nie wymyślono szybszego środka transportu niż samolot i raczej nie zmieni się w to w najbliższych 50 latach – ocenia Piotr Rutkowski z Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy, gdzie niedawno powstał Bydgoski Klaster Lotniczy (planowana jest m.in. współpraca z Boeingiem na rynku lotnictwa cywilnego).

Czytaj też: Powstał pierwszy w Polsce certyfikowany ośrodek kształcenia pilotów dronów

Jarosław Kozuba, pilot z Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych w Dęblinie podkreśla z kolei, że coraz więcej młodych osób jest zainteresowanych szkoleniem i kształceniem się pod kątem branży lotniczej.

– Mówiąc o specjalnościach lotniczych, mam na myśli zarówno te związane z działalnością operacyjną lotnictwa, tj. pilotaż, mechanika lotnicza, zarządzanie ruchem lotniczym, jak również te związane z konstruowaniem i produkcją sprzętu lotniczego czy też z zabezpieczeniem działalności lotniczej na i w rejonie lotnisk – wyjaśnia Kozuba.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA