Stabilizacja zatrudnienia i wynagrodzenie. Te elementy przyciągają młodych do firm rodzinnych

• Aż 37 proc. pracujących Polaków w wieku 25-34 lata chętniej zatrudniłoby się w przedsiębiorstwie rodzinnym niż w innej firmie.
• Co ciekawe, aż 65 proc. respondentów z tej samej grupy wiekowej uważa, że firmy rodzinne nie podkreślają wystarczająco swojej rodzinności w publikowanych ofertach pracy, przez co nie są rozpoznawane przez kandydatów.
• To wyraźny sygnał dla przedsiębiorców, którzy chcąc pozyskiwać wykwalifikowanych specjalistów, powinni mocniej podkreślać posiadane wartości w ofertach pracy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Stabilizacja zatrudnienia i wynagrodzenie. Te elementy przyciągają młodych do firm rodzinnych

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

13 wrz 2016 12:41


Ponad 70 proc. polskich przedsiębiorstw to firmy rodzinne. Stanowią one trzon krajowej gospodarki. Wyniki badania „Wizerunek firm rodzinnych jako pracodawcy“ przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie grupy On Board Think Kong są dla nich optymistyczne bowiem pokazują, że blisko 2/5 millenilasów chętniej zatrudniłoby się w przedsiębiorstwie rodzinnym niż w innej firmie.

Jednocześnie, 36 proc. młodych Polaków w wieku 25-34 lata postrzega przedsiębiorstwa rodzinne jako firmy gwarantujące stabilizację i bezpieczeństwo zatrudnienia. Zdaniem co trzeciego Igreka, firmy rodzinne, to organizacje posiadające dobrą reputację.

Czytaj też: Zachowanie rodzinnego charakteru firmy to największe wyzwanie dla młodych liderów

Podobna liczba przedstawicieli młodego pokolenia uważa, że nie występują w nich konflikty. Z kolei 28 proc. badanych kojarzy biznes rodzinny z niskim stopniem formalizacji procedur.

Rekrutacja w firmach rodzinnych

- W ogłoszeniach, przedsiębiorstwa rodzinne powinny podkreślać duże zaangażowanie założycieli w życie firmy, bliskie relacje z pracownikami, kulturę wzajemnego zaufania i szacunku, jak również misję i wizję, która przyświeca właścicielom od początku istnienia organizacji. W budowaniu marki pracodawcy, pomocne może się okazać zakomunikowanie posiadanych wartości - przekonuje Katarzyna Rek, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej grupy On Board.

Czytaj też: Firmy rodzinne umierają wraz z przedsiębiorcami przez prawo i brak sukcesorów. Jak to zmienić?

- Korzyści wynikające z pracy w firmie rodzinnej, przedstawione w formie emocjonującej opowieści będą miały duże pole rażenia w komunikacji employer brandingowej. Podkreślenie znaczenia posiadanych wartości, może być punktem zaczepienia w dotarciu do młodych kandydatów z pokolenia Y, którzy mają inne wymagania niż starsza generacja pracowników i poszukują większego sensu w swojej pracy. Ci kandydaci docenią tym samym autentyczną komunikację opartą o angażujące treści, budujące społeczność wokół danej marki, firmy - dodaje Rek.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA