Sposób rozstania z szefem ma spore znacznie dla dalszej kariery

HR-owcy uważają, że lepiej nie palić za sobą mostów i rozstać się z pracodawcą w przyjaznej atmosferze. Dlaczego?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Sposób rozstania z szefem ma spore znacznie dla dalszej kariery

PODZIEL SIĘ


Autor: Justyna Koc

27 mar 2015 5:00


Jak wynika z badania przeprowadzonego w tym roku przez OfficeSurvey, większość HR-owców uważa, że sposób odejścia z pracy ma wpływ na dalszą karierę pracownika. Co trzeci menedżer ds. personalnych sądzi, że to, jak zatrudniony pożegna się z firmą, ma ogromny wpływ na dalsze możliwości rozwoju zawodowego.

Z kolei nieco ponad połowa HR-owców (53 proc.) twierdzi, że sposób odejścia ma znaczenie, ale nie aż tak wielkie. Jedynie 12 proc. specjalistów ds. personalnych deklaruje, że nie widzi związku między rozwojem kariery a odejściem od pracodawcy.

Czytaj też: Ani kumpel, ani tyran. Szef powinien wymagać

Dlaczego sposób rozstania się z pracodawcą ma znaczenie? – Nie warto palić za sobą mostów. Nawet jeśli obrażenie szefa i współpracowników może wydawać się satysfakcjonujące w danym momencie, trzeba pamiętać, że nie będzie można tego cofnąć. To, że odchodzimy z pracy, nie musi oznaczać, że nigdy już nie spotkamy tych osób na swojej drodze. Zachowanie dobrych stosunków może zaowocować w przyszłości – komentuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu Monsterpolska.pl.

Majewska podkreśla, że podczas składania wymówienia należy myśleć racjonalnie. – Kiedy mówisz szefowi, że rezygnujesz z zatrudnienia, może być on zszokowany, a nawet okazać złość. Nie wdawaj się w długie dyskusje. Nawet jeśli napięcie rozmowy wzrośnie, zachowaj spokój i profesjonalizm. Podziękuj za dotychczasową współpracę i podkreśl, jak wiele się nauczyłeś. Zapytany o powód odejścia, pozostań szczery – wyjaśnia.

Czytaj też: Na piwo z pracownikami? Nie zawsze udaje się wyjść z twarzą

Zdaniem eksperta Monsterpolska.pl nie warto jednak rozmawiać na temat przyszłego miejsca pracy – o tym, jak świetna jest firma, do której odchodzimy i jak dużo będziemy w niej zarabiać.

– Odnoś się z szacunkiem do ludzi, których opuszczasz. Z kolei w nowej firmie nigdy nie mów źle o poprzedniej oraz nie ujawniaj poufnych informacji. Może to zwrócić się przeciwko tobie, a nowy pracodawca z pewnością zapamięta twoją niedyskrecji – tłumaczy Majewska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA