Skuteczne ogłoszenie przyciągnie najlepszych kandydatów

Jedna trzecia pracodawców w Polsce ma trudności ze znalezieniem kandydatów o odpowiednich kwalifikacjach. W tych warunkach warto przemyśleć konstrukcje ogłoszenia o pracę.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Skuteczne ogłoszenie przyciągnie najlepszych kandydatów

PODZIEL SIĘ


Autor: Bartosz Dyląg

2 lip 2013 9:00


Każdy świadomy wyboru oferty kandydat jest zainteresowany szczegółami już na etapie czytania ogłoszenia. Właśnie one przyciągają uwagę aplikantów i odróżniają naszą ofertę od innych. O obowiązkach informujmy zatem kandydatów na tyle szczegółowo, aby aplikant przed wysłaniem CV wiedział, czy ma odpowiednie kwalifikacje i czy dany wakat go interesuje.

- Dobrze, jeśli na samej górze, w jednym zdaniu zamieścimy cel stanowiska, wymagania określimy w 5-10 wersach, obowiązki podobnie, a ofertę opiszemy w sposób interesujący, ale krótko - tłumaczy Katarzyna Kordoń, dyrektor generalny w K&K Selekt Centrum Doradztwa Personalnego.

Bez tego ogłoszenie nie przejdzie

Aby stworzyć skuteczne ogłoszenie, musimy sobie uzmysłowić, co na danym stanowisku pracy jest najcenniejsze dla kandydatów. Zawsze wysoko w hierarchii potrzeb plasują się poziom wynagrodzenia i możliwość awansu. Pozostałe czynniki zależą od okoliczności.

- Kandydaci na stażystów będą bardziej cenić markę, możliwość zdobycia ciekawego doświadczenia, szanse na szkolenia i rozwój. Doświadczeni specjaliści zwrócą większą uwagę na atmosferę i stabilność zatrudnienia - uważa Joanna Kotzian z HRK.

Ogłoszenie powinno zawierać nazwę pracodawcy oraz informacje o lokalizacji miejsca pracy i branży, w której działa firma.

- Warto też podać dane liczbowe, np. poziom zatrudnienia, obroty, liczbę oddziałów. Takie dane pokazują skalę działania ogłoszeniodawcy oraz pozwalają zbudować wyobrażenie na jego temat - dodaje Joanna Kotzian.

Kolejnymi elementami niezbędnymi w ogłoszeniu są nazwa stanowiska i zakres obowiązków.

Przedstawiając wymagania pamiętajmy, że kandydatom zależy, by zrobić to rzetelnie. Najlepiej od najważniejszego do najmniej ważnego.

- Bardzo dużo wymagań ogranicza nam możliwości pozyskania ciekawych kandydatów. Tu najważniejszy jest złoty środek. Musimy napisać wymagania kluczowe, bez których nie możemy zatrudnić osoby na stanowisku. Mam na myśli umiejętności, doświadczenie, kwalifikacje, wykształcenie, niezbędne certyfikaty - zauważa Kordoń. Nie piszmy wobec tego o wymaganiach, które są „mile widziane".

Tajne ogłoszenia są mniej skuteczne

Z różnych powodów część pracodawców decyduje się na oferty tajne, zawierające jedynie informacje o branży, lokalizacji, dane na temat stanowiska. Pamiętajmy, że kandydaci poważniej traktują ogłoszenia jawne, zawierające nazwę firmy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.