Setki robotów wkroczyły do Amazona pod Wrocławiem. Mają pomagać pracownikom

Kilkaset robotów pracuje ramię w ramię z ludźmi w centrum logistycznym Amazona pod Wrocławiem. Przedstawiciele firmy zapewniają, że wprowadzenie robotów nie powoduje ograniczenia zatrudnienia w centrach logistycznych, a wręcz przeciwnie - przynosi nowe miejsca pracy.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Setki robotów wkroczyły do Amazona pod Wrocławiem. Mają pomagać pracownikom

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/jm

15 paź 2015 8:57


Polska jest pierwszym po USA krajem, gdzie globalny koncern wprowadził ten nowatorski system. Zastosowanie robotów ma ułatwiać pracę, oszczędzać czas i poprawić wykorzystanie powierzchni magazynów - z analiz wynika, że teraz na tej samej powierzchni można pomieścić o połowę więcej produktów.

Roboty generują nowe miejsca pracy

- Zatrudnimy dodatkowo 170 osób o wysokich kwalifikacjach na stanowiskach technicznych i inżynieryjnych (...). Warto podkreślić, że od kiedy w 2012 r. wprowadzono robotykę do naszych amerykańskich centrów logistycznych, ponad pięciokrotnie zwiększyliśmy w nich zatrudnienie - powiedział wiceprezes ds. operacyjnych Amazon na Europę Roy Perticucci.

Czytaj też: Pracownicy Amazon Polska dostaną podwyżki

System Amazon Robotics był wdrażany w Polsce od września. Wiceprezes wyjaśnił, że Polskę - jako drugi po Stanach Zjednoczonych kraj wdrożenia tego rozwiązania - wybrano z powodu nowoczesności zbudowanych tu magazynów oraz wysokich kompetencji pracowników, którzy obsługują i serwisują system.

Amazon prowadzi największą na świecie sieć sprzedaży wysyłkowej. Polskie magazyny koncernu otwarto jesienią ubiegłego roku. Budując ten pod Wrocławiem brano już pod uwagę możliwość wprowadzenia robotów, nie były więc potrzebne dodatkowe prace adaptacyjne.

Pomocna "dłoń" robota

Amazon Robotics to system małych robotów przypominających kwadratowy stolik. Urządzenia mają ok. 30 cm wysokości i ponad metr szerokości. Roboty eliminują czas potrzebny na wyszukiwanie przez pracowników produktów na półkach, co przyspiesza realizację zamówienia. Dotąd pracownik chodził między półkami i zbierał do koszyka odpowiednie przedmioty, kompletując zamówienie - teraz to półka przyjeżdża do pracownika.

Czytaj też: Praca w Amazonie: Jakie są warunki pracy, zarobki i obowiązki?

Systemem kieruje specjalny algorytm, który "uczy się" i bezprzewodowo wydaje robotom polecenia. Z czasem roboty wypracowują sobie najkrótsze drogi dojazdu do odpowiednich punktów magazynu. Program sam układa regały tak, aby te z najbardziej pożądanymi produktami były najbliżej stanowisk obsługi.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Katowice 15 listopada 2017

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.