Rynek pracy rozwija się w necie. Warto do niego zajrzeć, żeby nie zostać w tyle

– Internet jest źródłem wiedzy zarówno o ofertach pracy, jak i możliwościach rozwoju, takich jak kursy, szkolenia, szkoły policealne czy studia podyplomowe - mówi Maciej Mozolewski z Sedlak&Sedlak.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rynek pracy rozwija się w necie. Warto do niego zajrzeć, żeby nie zostać w tyle

PODZIEL SIĘ


Autor: jm

11 paź 2013 9:45


W związku z tym użytkownicy internetu są znacznie bardziej aktywni na rynku pracy niz osoby niekorzystające z tego medium - takie wnioski formułuje firma Sedlak&Sedlak w oparciu o dane z raportu Diagnozy Społecznej za 2013 rok.

Wśród internautów aż 52 proc. to osoby pracujące, podczas gdy w grupie osób które nie korzystają z internetu, zatrudnieni stanowią jedynie 18 proc. Wyraźna różnica jest również w przypadku prywatnych przedsiębiorców - wśród internautów jest ich 6 proc., zaś wśród osób nie używających internetu jedynie 2 proc.

Internauci lepiej radzą sobie na rynku pracy: podejmują więcej działań związanych z rozwojem zawodowym oraz częściej awansują. Blisko 20 proc. odwiedzających globalną sieć podnosiło swoje kwalifikacje zawodowe z myślą o lepszej pracy. W przypadku pozostałej części respondentów, jedynie 2 proc. deklarowało takie działania.

Należy jednak podkreślić, iż z internetu rzadziej korzystają ludzie starsi i gorzej wykształceni. Jest to zarazem grupa osób mniej aktywnych na rynku pracy w porównaniu z resztą społeczeństwa.

Częściowo tłumaczy to mniejsze zaangażowanie w sferę zawodową wśród osób niekorzystających z internetu w porównaniu do internautów. Można również mówić o zależności w drugą stronę.

Oprócz wspomnianych już ofert pracy, kursach, szkoleniach, szkołach policealnych czy studiach podyplomowych, o których można dowiedzieć się w sieci, powstają również fora internetowe dla specjalistów, w których można wymieniać się wiedzą.

Dlatego, jak twierdzi Maciej Mozolewski - osoby niewchodzące do sieci tracą nierzadko szansę na lepszy rozwój zawodowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA