Rynek pracownika. O co muszą zadbać pracodawcy?

0 0
Rynek pracownika. O co muszą zadbać pracodawcy?
Oprócz zarobków dla kadry liczy się coraz bardziej motywacja pozapłacowa. (Fot.: Flickr, reynermedia, CC2.0)

• Zwiększają się wymagania osób poszukujących pracy.
• Aby pozyskiwać najlepszą kadrę, pracodawcy powinni zadbać o wizerunek w mediach, szkolenia i motywacje pozapłacowe.

– Nowoczesne firmy, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji i przyciągnąć profesjonalistów, powinny postarać się o dobry i spójny wizerunek w internecie oraz mediach. Szczególnie młodym pracownikom zależy na tym, by dostać się do firmy o dobrej renomie. Warto więc zadbać o swoją markę – mówi Agnieszka Kozakiewicz z firmy GoWork.pl.

– Szukający zatrudnienia są dzisiaj zazwyczaj mobilni i otwarci na zmiany. Wykorzystać to mogą działy HR, które dzięki stworzeniu interesujących metod rekrutacji mają szansę przyciągnąć do firmy zdolnych i ambitnych pracowników z całej Polski – dodaje.

Czytaj też: ZPP: Pracodawcy nie dyktują już warunków. Witamy na rynku pracownika

Z kolei jako wyzwanie, któremu muszą sprostać pracodawcy, by zatrzymać swoją kadrę na dłużej, wymienia opracowanie atrakcyjnego systemu szkoleń, niekoniecznie ściśle związanych z działalnością firmy.

– Trening asertywności czy lekcje hiszpańskiego? Czemu nie? Pracownikom zależy na zwiększaniu kompetencji. Pozwala to pozostać elastycznym na rynku pracy, daje swobodę w zmianie stanowisk i ułatwia awans – podpowiada.

– Aby nie stracić dobrych pracowników, należy również sprostać ich oczekiwaniom finansowym. Oprócz zarobków dla kadry liczy się coraz bardziej motywacja pozapłacowa, którą zapewniają np. karnety sportowe czy darmowe bilety do teatru. Istotne są też atmosfera pracy oraz estetycznie urządzone wnętrza – podsumowuje.

Patryk Mordel, prezes zarządu firmy Smart MBC uważa, że Polscy przedsiębiorcy zazwyczaj skutecznie zabiegają o zaangażowanie pracowników.

– Ta dbałość objawia się w licznych benefitach, profitach oraz różnego rodzaju organizowanych akcjach, np. wydarzeniach charytatywnych, spotkaniach plenerowych czy wyjazdach integracyjnych – wylicza.

SŁOWA KLUCZOWE

 

POLECAMY

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

POLECAMY

  • ZMIEŃ WIDOK:

  • Specjalizujemy się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji biznesowej.
  • Wirtualny Nowy Przemysł Rynek Zdrowia Farmer Nowy Przemysł Dla handlu Promocjada
    Property News Portal Samorządowy Giełda rolna Rynek aptek Infodent24 House Market
    Portal Spożywczy Property Design Rynek Seniora Koszyk cenowy Sady Ogrody Centrum Kreowania Liderów
  • Serwisy i wydawnictwa o budowie i urządzaniu domu.