Rozmowy kwalifikacyjne PR-owców

Praca w agencji PR jest marzeniem wielu młodych osób, które chcą bywać na bankietach i mieć modny zawód. Jak budować swój własny wizerunek kandydując do agencji PR?
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rozmowy kwalifikacyjne PR-owców

PODZIEL SIĘ


Autor: JP

23 paź 2015 19:01


Szczęśliwcy, którzy zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną jak przystało na PR-owca muszą się dobrze zaprezentować. Wizerunek to podstawa. W przypadku pracownika specjalizującego się w public relations, umiejętność zbudowania własnego wizerunku jest jedną z najbardziej istotnych kwestii. Trudno zaufać temu, że specjalista ds. PR będzie w stanie zbudować właściwy wizerunek klienta czy jego produktu, skoro nie potrafi nawet zadbać sam o siebie.

Schludny strój, wysoka kultura osobista ma ogromne znaczenie. Jednak to nie wszystko. Kandydat powinien wykazać się również wiedzą na temat branży i umieć zaciekawić rozmówcę. Oczywiście wiadomo, im staż dłuższy tym większa wiedza. Jednak nawet osoba, która stara się o swoją pierwszą pracę nie powinna mieć problemu z wymienieniem chociaż kilku agencji PR-owych czy branżowych mediów.

Skoro młody, potencjalny PR-owiec, nie ma jeszcze na koncie zawodowych sukcesów, to w jaki sposób może zbudować wizerunek osoby  rzeczywiście interesującej się zagadnieniami z zakresu public relations? Pomocny jest internet z wachlarzem licznych serwisów dla PR-owców oraz znajomość czasopism branżowych.

Wymagająca praca

W serialu „Sex and the City” bogata, atrakcyjna blondynka, właścicielka agencji PR spędza czas na zakupach, piciu drinków i bardzo intensywnym życiu towarzyskim. Niektórzy uważają, że zawód ten jest modny, a podczas praktyki przeżywają rozczarowanie.

Osoba chcąca pracować w PR przede wszystkim powinna być komunikatywna, otwarta na drugiego człowieka, łatwo nawiązywać nowe relacje, umieć pracować pod presja czasu oraz jasno formułować swoje myśli.

Niezwykle ważna jest również kreatywność oraz chęć podnoszenia swoich kwalifikacji. PR-owiec nie powinien mieć problemu z zaskoczeniem klienta swoim pomysłem, być zorganizowany, umieć zarządzać czasem i budżetem.

Praca w PR to nie tylko bywanie na bankietach, to 8 godzinna praca przy biurku, pisanie tekstów, spotkania z klientami. Jest ona wymagająca i stresująca. Odrobina krytycyzmu pomaga formułować mocne i słabe strony konkretnych rozwiązań oraz wyciągać wnioski.

Praca pozornie wydaje się łatwa jednak taka nie jest, z czego każdy kandydat powinien zdawać sobie sprawę. Na rozmowie o pracę, rekruter będzie starał się zweryfikować powyższe cechy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Łukasz Zając 2015-10-28 13:09:36

W public relations poszukuje się kandydatów z osobowością. Duża część pracy to rozmowy, prezentowanie, przekonywanie... Tu należy mieć wysoki poziom ludzki, szerokie horyzonty oraz otwartość na zmiany i nieustanne uczenie się.
Co więcej, nie interesuje nas zazwyczaj kierunek studiów, ale
osiągnięcia np. projekty (udokumentowane), kampanie, staże, eventy, aktywność w social mediach i słowo pisane.
I pamiętajmy, że sukces Klienta zależy od tysięcy szczegółów w pracy piarowca. Z tego też wynika pensja.

REKLAMA