Rozmowa kwalifikacyjna: Jak należy szukać informacji na temat przyszłego pracodawcy?

Dysponowanie wiedzą o firmie i dzielenie się nią w trakcie spotkania z rekruterem nie stanowi już atutu, ale jest raczej koniecznością. Kandydat bez znajomości podstawowych faktów na temat potencjalnego pracodawcy ma dużo mniejsze szanse na otrzymanie pracy.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rozmowa kwalifikacyjna: Jak należy szukać informacji na temat przyszłego pracodawcy?

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

13 lis 2015 13:46


− Jeszcze do niedawna, osoby poszukujące pracy były nakłaniane do wyróżnienia się na tle innych kandydatów poprzez wcześniejsze wyszukanie danych na temat firmy oraz osoby przeprowadzającej rekrutację – mówi Katarzyna Komornik, team leader manufacturing & operations w Hays Poland.

- Dzięki zebranym informacjom, kandydaci mogli przedstawić swoje wcześniejsze obowiązki oraz dokonania w odpowiednim kontekście. W trakcie rozmowy kwalifikacyjnej, zwroty typu „Ze strony firmy wynika…” lub „Przeczytałem w prasie, że firma…” robiły ogromne wrażenie - dodaje Komornik.

Jednak te czasy już minęły. – Nieznajomość podstawowych faktów na temat organizacji sprawia, że taka osoba się wyróżnia na tle innych, ale negatywnie. W dobie internetu oraz łatwego dostępu do informacji, na niewiedzę kandydata nie ma żadnego usprawiedliwienia – twierdzi Katarzyna Komornik.

Co więcej, zawodowi rekruterzy wiedzą, kiedy kandydat blefuje. Skąd? – Osoby, które nie przygotowały się do rozmowy, często udzielają wymijających odpowiedzi lub przytaczają przykłady ze swojej kariery zawodowej, które nie są istotne dla stanowiska, organizacji lub jej klientów – mówi Katarzyna Komornik.

– Inne przykłady to zadawanie pytań, które dotyczą ogólnodostępnych informacji o firmie, nieumiejętność zaprezentowania, jak umiejętności kandydata mogą przydać się w firmie czy niezrozumienie jak dane stanowisko wpływa na realizację celów firmy - dodaje ekspert Hays Poland.

Jak więc należy wyszukiwać informacje na temat potencjalnego pracodawcy? Oto kilka rad.

Media społecznościowe

Podstawowym minimum jest znalezienie profili firmy i rekrutera na portalu LinkedIn. Polub fanpage organizacji na Facebooku i obserwuj jej profil na Twitterze, aby pozostać na bieżąco z najnowszymi informacjami dotyczącymi firmy.

Google

Znajdź informacje o firmie i rekruterze w wyszukiwarce. W tym przypadku zakres dostępnych informacji jest znacznie większy. Skoncentruj się na informacjach dotyczących aktualności związanych z firmą: zmiany personalne na stanowiskach zarządczych, ekspansja działań organizacji na nowych rynkach lub poszerzenie oferty usług lub produktów.

Strona firmy

Oficjalna witryna organizacji dostarcza najbardziej aktualnych informacji oraz, co najważniejsze, wgląd w kulturę pracy firmy.

Glassdoor

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA