Rewolucja w rekrutacjach i zarządzaniu ludźmi. Wszystko przez pokolenie Y

• Zmiany pokoleniowe mają duży wpływ na charakter obecnych rekrutacji.
• Z tego powodu HR-owcy na nowo definiują pojęcie optymalnego zarządzania rekrutacją i poszukiwania pracowników.
• By zdobyć najlepszych, firmy powinny dostosować formę rekrutacji do konkretnej osoby i jej indywidualnego charakteru.
REKLAMA
Puls HR Puls HR

Rewolucja w rekrutacjach i zarządzaniu ludźmi. Wszystko przez pokolenie Y

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

31 mar 2016 15:52


Z badania Work Trends Study przeprowadzonego przez Adecco Group wynika, że 35 proc. kandydatów używa sieci społecznościowych do kontaktu z pracodawcami, a 24 proc. szuka w ten sposób kontaktu z rekruterami.

Czytaj też: Kobiety z pokolenia Y uważają, że ich generacja osiągnie parytet płci. Ale mężczyźni muszą pomóc

- Nieraz kontaktu z firmą poprzez media społecznościowe szukają kandydaci o kompetencjach innych, niż poszukiwane w danym okresie przez firmę – bo identyfikują się z marką. Warto zachować do nich kontakt – osoby zorientowane na pracę dla konkretnej, upatrzonej firmy są często oddanymi pracownikami, a na części stanowisk kompetencje twarde odgrywają wtórną rolę - mówi Karolina Mańkowska, specjalistka ds. HR w Cartrack Polska.

Czytaj też: Pokolenie Y jest wymagające, dlatego że oczekiwania pracodawców wobec nich są bardzo duże

- W naszej firmie w pierwszej kolejności przyglądamy się ludziom, a przy tym ich predyspozycjom, by mieć szerszy pogląd na kwalifikacje jakie chcą rozwijać. Jednocześnie nie ulega zatarciu poczucie, że kwalifikacje zawsze można zdobyć lub rozwinąć, a osobą komunikatywną, zaangażowaną, wychodzącą z inicjatywą jesteśmy z natury – wyjaśnia Mańkowska.

Roszady zawsze na plusie

Wskaźniki zawarte w badaniu "Way To Work" przeprowadzonym przez Adecco Staffing USA potwierdzają, że 83 proc. dzisiejszych studentów uważa, że trzy lata w pierwszej pracy wystarczą. Jedna czwarta (27 proc.) twierdzi, że powinniśmy spędzić w nowym miejscu zatrudnienia rok lub mniej.

Ten przykład pokazuje, jak silną potrzebę samorozwoju i łatwość dokonywania zmian posiadają współcześni pracownicy. W takim przypadku działy HR powinny stawiać na osobowość pracowników i zamiast ich tracić, stwarzać im możliwość rozwoju np. w innych działach czy na nowych stanowiskach.

W Accenture Łódź Delivery Center, zatrudniającym 300 osób centrum technologicznym, pracownicy mają możliwość brania udziału w różnorodnych projektach, które umożliwiają wszechstronny rozwój.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

REKLAMA