Rekrutacje do zarządów spółek skarbu państwa. Znikną ogłoszenia w prasie

• W piątek (29 kwietnia) i sobotę (30 kwietnia) wchodzą w życie cztery rozporządzenia Ministerstwa Skarbu Państwa, które znoszą obowiązek publikacji ogłoszeń w ogólnopolskiej prasie przez resorty i spółki z udziałem skarbu państwa.
• Chodzi m.in. o publikowanie ogłoszeń dotyczących konkursów na prezesów i członków zarządów państwowych spółek.
• Dzięki tej zmianie, budżet państwa oraz spółki skarbu państwa zaoszczędzą nawet 8 mln zł rocznie.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Rekrutacje do zarządów spółek skarbu państwa. Znikną ogłoszenia w prasie

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/jm

29 kwi 2016 10:29


Zgodnie z zapisami rozporządzeń przygotowanych przez MSP, ogłoszenia dotyczące przeprowadzenia konkursu w celu wyłonienia osoby, której będzie zlecone sprawowanie zarządu w spółce, postępowania kwalifikacyjnego na członka zarządu spółki, a także trybu zbywania akcji Skarbu Państwa oraz sposobu i trybu organizowania przetargu na sprzedaż składników aktywów trwałych przez spółkę powstałą w wyniku komercjalizacji, mają być publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotu wykonującego w spółce uprawnienia wynikające z praw majątkowych Skarbu Państwa oraz na stronie internetowej spółki.

Czytaj też: Krupiński, Beim, Szefernaker, Misiewicz to złote dzieci PiS. 20- i 30-latków na kluczowych posadach jest więcej

W sytuacji, gdy podmiot nadzorowany jest przez innego ministra niż minister skarbu państwa, na stronach MSP będzie dodatkowo publikowana informacja o zamieszczeniu tego ogłoszenia przez innego ministra.

- Jednym z moich priorytetów jest wzrost rentowności spółek, a nowelizacja przepisów o ogłoszeniach to także jeden z kroków do osiągnięcia tego celu. Zmiana oznacza spore oszczędności, co ma niebagatelne znaczenie szczególnie dla małych podmiotów - podkreśla Dawid Jackiewicz, minister Skarbu Państwa.

Roczne oszczędności dla spółek Skarbu Państwa i budżetu są szacowane na 6-8 mln.

Powyższe zmiany są oparte na założeniu, że w dobie społeczeństwa informacyjnego, z zapewnionym szerokim dostępem do Internetu, dalsze ponoszenie stosunkowo wysokich kosztów publikowania ogłoszeń w prasie przez spółki i resorty jest niegospodarne. Dodatkowo nowe wytyczne pozwolą dotrzeć z ogłoszeniami do maksymalnie szerokiego grona zainteresowanych osób. Przyczynią się także do wydłużenia czasu ekspozycji danego ogłoszenia w sieci.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.